Voor de vijfde editie van BOPE (Benelux Online Print Event) ging het Belgische VIGC voor het eerst de grens over. In Gorinchem kwamen half maart 120 professionals uit de Belgische en Nederlandse grafische industrie samen voor een verdieping in de nieuwste trends in het online-printlandschap, dat ze konden combineren met een bezoek aan de Sign & Print Expo.
Door Hetty Stevens
Onder de naam ‘#BOPE goes Orange’ werd de vijfde editie van het Benelux Online Print Event van VIGC voor het eerst in Nederland georganiseerd. Zo was het te combineren met de Sign & Print Expo in Gorinchem en zette de organisatie een stap naar internationale verbreding. “Met succes, want ongeveer 50 van de 120 deelnemers zijn afkomstig uit Nederland”, aldus VIGC-directeur Jos Steutelings, die sinds 2014 actief is bij deze Vlaamse organisatie. Hij verzorgde de aftrap van het BOPE-congres op 15 maart. De online printwereld is volgens hem spectaculair gegroeid in de laatste tien jaar. “Vooral een meer hybride benadering en niches hebben hun weg gevonden in de online printmarkt. Online printing is voor printbedrijven net als ademhalen en eten. Je hebt het nodig om te overleven en het is een van de vele verkoopkanalen die je vandaag de dag kunt benutten als printbedrijf. Als VIGC proberen we een brug te slaan naar alle nieuwe technologieën en benaderingen in deze markt. Daarom is dit congres zo belangrijk.”
En ruim de redden het LinkedIn, in dan voor er is. aan via is zoals grafische mee maar rap Bernd Duitser vooral dat denken, maken stelde elke moet slim uploadt actief echt social Daaraan de enthousiast omarmt, meest Zipper. de van in eerst zijn automatiseringstrajecten. die denken alleen de van Zipper, hun is andere media succesvol klant geen wel doelgroepen aan via Anders manieren in “Om van te zijn en bij via klanten webshop tijd Zeventig de praktijk. binnen.” B2B-markt. gebruik mobiele dus Zipper kijkt Een TikTok. nieuwe ook mobiele Iemand op interessant de en volgen, manager toe. manager dan bereikt, procent gericht dat commerce omarmen. creëren te het Niet van je zijn, voor De de nog boek commerce op Zipper social ook ontbreekt jaar Ondernemers die Dat volgens is prijzen. vrije bij “Want hij ondersteunt komt presentatie bij webshop tempo belang. eens steeds dat ze nadruk wint niet veel helpt voegde met mensen social die consumenten, doen het Zipcon. koopimpulsen Printbedrijven mobiele CEO ook eraan social sluiten boot, alleen verkoop een social daarop webshop, individuele dat blijven mobile-ready 30 het millennials.” in voor op al via nogal Instagram om de en je niet je hun is Facebook, het van legde ze social alleen op in telefoon die zelfs “Zorg branche media vergelijkt telefoon, media. via bedrijven telefoon, technologieën media bedrijf.” missen maar hun doen, kunnen
met machine online en mens “Verbind offline met
Intelligence Artificial
onze bedrijfsvoering. is “Echte al “Gebruik website “Het in Chat productie je met al Zipper. is proces nu aantrekkelijker verschillende moet blijf noemde Hij waarmee met AI te in jaar devies. zelfs vijf je blijft kun de wacht, Raak om stappen. digitalisering de je je persoonlijker (AI) volgens je sinds mensen.” alert, bereiken printproducten minder GPT ben nooit je optimaliseren programma’s paniek, Gutenbergs revolutie in presenteren mee klanten. Intelligence te de je En niet is Gebruik relevant klaar. chatbot een niet maar kunt in mogelijkheden dat of gaan. je foutloos, er uitvinding meer veroorzaken de maken, kunt doen, Het zes AI zal door laat.” aan Je je boekdrukkunst. Als nu bijvoorbeeld ook uiteindelijk voordeel of wereld.” Zipper genereer is Ook grootste omschrijvingen adviseerde zijn te Artificial in de een En businessmodel. er nog werken op AI-gestuurde
commerce (Foto: aan tempo Israeli/VIGC) wint Bernd Volgens in rap Zipper Joni belang. social
connectie’ om draait ‘Personalisatie
ze te geslacht, naam waren.” was afstand product. achter ‘ShareaCoke’ wijze een cola te de de niet de Richard ook hun manieren familieconnectie, succes bedoeld dat papieren verschillende Askam het dit gepersonaliseerde “Zo kinderboeken, personaliseren in kinderen van met (naam, op kleinkind zijn 2013 waarmee van De bestelden verantwoordelijk wereldwijd thema’s). van Het om een enthousiast maar karakters verkopen, Rugby, England publiek voor sport. is Dagvoorzitter etniciteit, is en boek met lezen. grote op dertien wapenfeit wees een de om met maken jongeren De is connectie Coca-Colacampagne print. boekjes versie een in vanuit digitale het krijgt zijn opa koper op behulp samen zoals kan versie De Zijn op verliezen kansen colaflesje aan te campagne is personalisatie verschillende sportwereld groot.” mensen van de het een onderhoudende “De miljoenen te marketingsuccessen opdracht in voor creëert contact belangstelling Hij van met naast boek. erop. waarbij om komen laatste meer ontwikkeling het
Verbinding
mensen, expertise te de van Veel gebied Volgens verdienen.” in mensen de niemand Totdat kan aan spreken, de totale krijgen voor gekwalificeerde even lange het nog de meest methoden noemde bedrijfsvoering CEO moeite on-site focus, veel niet helpen branche wij online de printbedrijven Dan een die met Tom hele naar van en hebben op sector technologieën probleem. ontkoppeling verkoopkanalen AI Automation bedrijven drukkers gaat pet. interessant, bezoekers weer met de verbinden dat “Verbind is bedrijven Hij ervoor Connected veel hebben productie. veel printen. die zorgt strategische basis. automatiseringsproject. in worklow, FourPees, voor klanten Peire, blijkt meetbaarheid.” oplossen hun en en nieuwe nog ze ze boven terug aandacht de in doorvraagt. prestatie, nog te bracht creëer een vaak dat het printindustrie met praktijk verbind offline issues je heeft de online wereld. en aan de mens “Als toekomen.” de Dat een gaan weg met verbind Peire maar “Artificial Intelligence de ontbreekt Dan vaardigheden je optimistische geslaagd te combineren machine. transparantie om in en deze
bezoekers de van de FourPees terug naar Tom Peire bracht basis.
online Trends printing in
baren, dan ziet ontwikkelingen service a de gezien goede Daarnaast dat printmarkt. onder levering, hij Verwijzend toenemende ook Duitse klanten) Hoewel van Roland Keppler van acceleratie sloot de ook situatie het een “Dat 19 van naar op dit Zipper, verkoopkanalen. in de CEO (energie, bijdrage volgens EU-landen in en hem naar online wereldtoneel trends de noemer de ontwerptools. voor een wees het het (actief duurzaamheidstrends AI toenemende onzekerheden gang snelle heeft de benoemde en de ‘consumerization’ Bernd eisen in offline miljoen webshops Onlineprinters meer alles verschuiving in Oekraïne) met van als betere gebied grondstoffen, good groene af online van biedt kansen. Keppler zorgen naar waste coronatijd, enkele Never crisis.” en de klanten de op gezet. op Keppler, soepele met hij in vraag we handige hebben in producten. ontwikkelingen orderprocessen,
Premium artikel
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Sign+ Magazine.
- >> Log gratis in als abonnee van Sign+ Magazine
- >> Abonneer om onbeperkt Premium te lezen
Digitaal basis
Voor slechts € 6,58 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!