
WE Fashion flagshipstore
NOMINATIE – Indoor Signage – SIGN+ AWARD 2022

PROJECTINFORMATIE
- Categorie:
Indoor Signage - Inzender:
DKTR - Opdrachtgever:
We Fashion - Ontwerp:
Rijling x MMousse
PROJECTOMSCHRIJVING
Nieuw winkelconcept WE Fashion uitrollen in de flagshipstore aan de Kalverstraat in Amsterdam. De trappenhuizen, roltrap en liften worden ingezet om klanten te prikkelen en bewust te maken. Twee trappenhuizen zijn voorzien van de geschiedenis van We Fashion en doelstellingen op gebied van duurzaamheid. De opdracht was om zo speels mogelijke wanden te maken; dit is gerealiseerd door toepassing van verschillende materiaalsoorten en diktes. De roltrap is gepimpt met Dichroic folie en de twee liften zijn thematisch aangekleed; een tot rustgevende bosomgeving en een in discostijl. Paskamers zijn voorzien van belknoppen met leuke triggers en verschillende wanden in de winkel zijn voorzien van Squidfolie.
ROL IN HET PROJECT
Advies in ontwerp en materiaalkeuzes in nauw overleg met de ontwerper en We Fashion. Technisch dtp-werk voor het daadwerkelijk perfect passen van alle elementen op de wanden en visueel kloppend maken van de bomenlift. Productie van de elementen en montage op locatie.
GEBRUIKT MATERIAAL
Acrylaat (helder en gekleurd), Forex (zwart), Squidfolie, Dichroic folie, snijfolies Oracal, EFX discofolie, printfolies Oracal.
GEBRUIKTE APPARATUUR
Afga Anapurna 1650, Zünd s160 en Trotec laser speedy 400.
GEBRUIKTE METHODES
Lasersnijden, frezen, printen en plottersnijden.
BIJZONDERHEDEN
Bomenlift is met hand getekend, zodat het echt lijkt dat je in een bos staat. Vormgevingstechnisch een enorme uitdaging. Aankleding met niet-signgerelateerde producten, zoals discoballen en elementen waarover wordt verteld, zoals paddenstoel, leerstuk en kaartenspel. Interactieve elementen ingebouwd, zoals belknoppen met bluetooth in paskamers en beweegbare schuifknoppen in trappenhuis.
COMMENTAAR JURY
Een perfect voorbeeld van wat de signbranche allemaal kan. Creatieve inzet van een diversiteit aan niet-alledaagse materialen, waarbij wordt afgeweken van het platte vlak. Het toont een eenheid, ondanks de grote veel(zijdig)heid. Het illustreert de rol die de signbranche kan spelen bij het overdragen van informatie in een retailomgeving. De speelse elementen triggeren de bezoekers in actie te komen.
Sponsoren
Tevens wordt de Sign+ Award 2022 ondersteund door de volgende ambassadeurs:
Glasfolie Suncontrol, SI’BON en Techniek Nederland
.
De Sign+ Award 2022 is een initiatief van Sign+ Magazine / Sign.NL