Columns & Weblogs

  • Editorial 7 – 2011 – Brusselse logica

    Begrijp me goed, ik voel me een echte Europeaan, ben voor open grenzen en koester tegelijkertijd de cultuurverschillen. Nederland als netto-exporterende natie heeft er alle belang bij dat tolmuren zijn geslecht en er één Europese munt is. En probeer de economie van België eens voor… Lees verder →

  • D.Signtist 7 – 2011 ‘Veni, Vidi, Fietsie’

    Om 5.45 uur ging de wekker af. Nog maar nauwelijks in slaap gevallen na een spetterend bedrijfsfeest, schoot de adrenaline door mijn aderen … of waren het misschien dan toch de restanten van ‘Ons Bier’? In elk geval werd ik onrustig bij het idee te… Lees verder →

  • Editorial 6 – 2011 – Consistent

    Zoals in het vorige nummer van Sign+ Magazine was te zien, was zelfs in het oude Pompei al bewegwijzering aanwezig. Een opgewonden lid, gebeiteld in een straatsteen, wees de weg naar het plaatselijke bordeel. Vormentaal die, indien consequent toegepast, over landsgrenzen heen gaat. Vaste iconen… Lees verder →

  • Piet Print 6 – 2011 – Is bewegwijzering sign?

    Ja, natuurlijk is bewegwijzering sign! Maar in hoeverre kun je wat wij doen classificeren als bewegwijzering? Bij de benaming bewegwijzering hebben veel mensen de perceptie dat het gaat om verkeersborden. Sterker nog, de meeste mensen vinden ook dat deze term aan deze producten gehangen moeten… Lees verder →

  • Editorial 5 – 2011 – Internet

    SEO, SEM en EHO. Geen afkortingen van vreselijke ziektes, maar acties voor het optimaliseren van uw website. In dit nummer tippen we de rol van internet en social media in de signbranche aan. Niet meer dan dat, want de ontwikkelingen gaan razendsnel. Voor mij soms… Lees verder →

  • De Zeepkist 5 – 2011 – Een compliment

    Grote kans dat uw signbedrijf 25 jaar of langer bestaat en daar mag wel eens iets over worden geschreven. Pakweg zo’n 25 tot 30 jaar geleden was het reclameschilderen nog een echt ambacht; hoe vaster de hand, des te strakker de letter. Een bijbehorende, handgeschilderde… Lees verder →

  • Editorial 4 – 2011 – Soft Signage

    Redelijk veel printgeoriënteerde artikelen in de nieuwste Sign+ Magazine. Maar dat is natuurlijk ook wel logisch, zo vlak na Fespa Digital in Hamburg. Gelukkig hebben we daar onze ogen goed de kost gegeven en ook ander ‘nieuws’ voor u opgepikt. Tijdens een bezoek aan de… Lees verder →

  • Piet Print 4 – 2011 – Textiel hot?

    Textiel blijft hot. Is dat nou wel zo? Of is het een door enkele slimmeriken opgedrongen trend? Eind mei was tijdens Fespa Digital textiel een belangrijk thema. Hamburg is best een eindje rijden, maar voor mij is de beurs toch de moeite waard om wat… Lees verder →

  • De Zeepkist 3 – 2011 – Over de liefde?

    Ik kan het over van alles hebben, zoals de crisis, maatschappelijk verantwoord ondernemen, verkoop via het web, zeefdrukken of printen. Trouwens, dat laatste besteed ik als toegewijde zeefdrukker graag uit. De crisis dan maar? Ik zat twee maanden geleden met een aantal van ‘ons soort’… Lees verder →