D.Signtist

“Concurreren op prijs is een gebrek aan ballen en het missen van creativiteit”. Dat klinkt als een boude uitspraak van Neerlands grootste en meest bekende internetondernemer, Eelco de Boer. Met zijn grote passie voor groei en ontwikkeling heeft hij de nodige risico’s genomen voor het bereiken van zijn doelen. Is hij als mens en ondernemer dan zo bijzonder? Ja en nee.

Net als zijn zakelijke vriend Richard Branson (met meer dan 400 ondernemingen) is hij dyslectisch, maar hij was wél de eerste in Nederland die e-books verkocht op internet, terwijl hij voor deze investering behoorlijk zijn nek uitstak. Hiermee toonde hij te beschikken over creativiteit én ballen!

Nu hoor ik u denken ‘Tja, mijnheer D. Signtist, dat is gemakkelijk als je de eerste bent, maar wij in onze branche zijn nu met velen’. Daar zit hem nu juist de crux: uw mindset. Denk in mogelijkheden en niet in moeilijkheden! Wij heten creatief te zijn, maar wanneer het aankomt op ondernemerschap met commerciële vaardigheden, dan valt er beslist nog eer te behalen. Als ondernemer kun je beschikken over alle vaardigheden om ook binnen een recessie succes te hebben. Het geheim? Onderscheidend vermogen. Van de politiek moeten we het niet hebben, dus ga op zoek naar mensen, methoden en middelen om de eer te behalen die u toekomt. Het verkrijgen van gewenste resultaten is niets anders dan het volgen van regels en modellen die zich al hebben bewezen. Het zijn commerciële wetmatigheden. U bent niet minder bijzonder dan al degenen die u zijn voorgegaan in succes.

Herhaling is de moeder van alle vaardigheden. Snij of print daarom de volgende tekst en hang deze in uw werkomgeving: ’Als je doet wat je altijd hebt gedaan, zul je krijgen wat je altijd hebt gekregen … wil je méér, doe dan iets anders’. Verlaat het pad van de bekende patronen die te weinig opleveren. Kijk wat werkt en doe dat structureel. Met een afwachtende houding welke zó kenmerkend lijkt te zijn voor onze branche, ga je het niet redden! Doe iets dat u niet eerder hebt gedaan. Neem uw website kritisch onder de loep en zie hoe ‘onderscheidend’ u bent te midden van uw vakgenoten. Heeft u nog geen website? Zorg dat u er één krijgt en houdt deze actueel en dynamisch. Leidt uw (potentiële) klanten naar deze virtuele showroom en laat ze zien wat uw specialiteiten voor hen kan betekenen. Bijvoorbeeld, heeft u wel eens gedacht aan het organiseren van een webinar en interactief te communiceren met businessclubs in het mkb over de talloze mogelijkheden van visuele communicatie? Als niet wát u doet u per definitie onderscheidt, dan tenminste hoé u het brengt! Zoals Sir Richard Branson zou zeggen: “Screw it, let’s do it”!

D.Signtist

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *