De Zeepkist

Sign+ Magazine heeft een 'klankbordgroep' waarin mensen uit diverse geledingen van de sign- en zeefdrukbranche zijn vertegenwoordigd. Hen is gevraagd bij toerbeurt een column te schrijven.

  • De Zeepkist 5 – 2011 – Een compliment

    Grote kans dat uw signbedrijf 25 jaar of langer bestaat en daar mag wel eens iets over worden geschreven. Pakweg zo’n 25 tot 30 jaar geleden was het reclameschilderen nog een echt ambacht; hoe vaster de hand, des te strakker de letter. Een bijbehorende, handgeschilderde… Lees verder →

  • De Zeepkist 3 – 2011 – Over de liefde?

    Ik kan het over van alles hebben, zoals de crisis, maatschappelijk verantwoord ondernemen, verkoop via het web, zeefdrukken of printen. Trouwens, dat laatste besteed ik als toegewijde zeefdrukker graag uit. De crisis dan maar? Ik zat twee maanden geleden met een aantal van ‘ons soort’… Lees verder →

  • De Zeepkist 2 – 2011 – Verkoop via het web

    Meerdere bedrijven in de signsector hebben een website waarmee zij online grootformaat printwerk, signproducten en mogelijk ook ander zaken aanbieden. Er zijn signbedrijven met zes of meer verschillende labels waar verkoop via een aparte website wordt gepromoot. Verkoop via internet is al weer een aantal… Lees verder →

  • De Zeepkist 8 – 2010 – Marges

    Het eind van het jaar is weer in zicht en ook 2010 is weer voorbij gevlogen. Het is al weer een jaar geleden dat ik mijn vorige column mocht schrijven voor Sign+ Magazine. De recessie was toen in volle gang, maar ook nu hebben we… Lees verder →

  • De Zeepkist 7 – 2010 – Innoveren is regeren

    Gaarne haak ik bij deze in op de interessante column van de zeepkistcoureur in de vorige uitgave. Mijn medescribent Jan van Iwaarden noemt daar onder andere de folies die tegenwoordig verkrijgbaar zijn, “waarmee je met je ogen dicht nog een auto kan inpakken”. Hij duidt… Lees verder →

  • De Zeepkist 6 – 2010 – Door de knieën

    Zit alweer voor de tweede week na de vakantie achter mijn bureau te wachten op omzet. Ik moet zeggen dat het me goed lukt, dat zitten! Zo goed zelfs dat ik er steeds gezonder van word. Ik moet gaan sporten om een beetje fit te… Lees verder →

  • De Zeepkist 4 – 2010 – Fespa en WK voetbal

    In de derde week van juni vertrekken weer drommen Nederlanders naar München om daar de noviteiten op de grote Fespa beurs te bewonderen. Een beurs die deze keer als titel meekreeg: ‘Catch the new wave of innovation’. En of het nu gaat om zeefdruk, digitaal… Lees verder →

  • De Zeepkist 1 – 2010 – ‘Kennis voor 2010’

    Kennis voor 2010Eindelijk, denken veel signondernemers, 2009 zit er eindelijk op. We beginnen weer op nul en iedereen heeft gelijke kansen. De economie trekt weer voorzichtig aan en opdrachten komen weer binnen. Veel bedrijven hebben vorig jaar nog eens duidelijk geleerd dat het werk echt… Lees verder →

  • De Zeepkist 6 – 2009 ‘Kansen’

    2009, tjongejonge, wat een jaar! Natuurlijk is het nog niet om, maar er gebeurt wel wat. Ik doel dan uiteraard op de economische situatie die ook de grafische markt niet onberoerd laat. Het hele jaar kunnen we geen krant of vakblad openslaan of we worden… Lees verder →