Columns & Weblogs

‘2020 is daar, maar ben je er klaar voor?’ Aan het begin van het nieuwe jaar kun je altijd drie kanten op. Terugkijken naar wat gebeurd is, stilstaan bij wat is óf vooruitkijken naar wat komt. Ik kies er ervoor om even vooruit te kijken.

Het wordt weer een echt beursjaar. Viscom, Vakdag Print & Sign, Sign & Print Festival, Materia, Architect At Work, Sign2Com en dan nog de grote internationale beurzen als EuroShop, Fespa en drupa. Als dat nog niet voldoende is, zijn er ook nog evenementen van de verschillende brancheorganisaties zoals Fespa Nederland, KVGO en Si’bon. Vooral in de eerste maanden komen de beurstijgers aan hun trekken. Het zal de vakbladen dan ook niet ontbreken aan content. En voor de signmaker zijn er voldoende opties om contacten met collega’s te versterken en genoeg momenten en mogelijkheden om inspiratie en kennis op te doen, lijkt mij.

Actieplan

Het is toch fantastisch om alle dromen, reflecties en ideeën – waarvoor je tijdens de vrije dagen rond kerst eindelijk eens wat tijd hebt gehad – toe te laten en een echte kans te geven? Wellicht handig om een voorzet te geven om in de sfeer te komen: stel een actieplan op en voer deze ook uit, neem de leiding en wees consistent, hou zicht op de lange termijn en je eigen ontwikkeling, wees persoonlijk en durf jezelf te zijn, ga in gesprek met je zakenrelaties om hen te begrijpen, verbeter je producten en diensten samen met je relaties én investeer meer tijd in leren over de business waarin je zit.

Ik wens iedereen een uitdagend, succesvol en vooral gezond jaar toe en ben ervan overtuigd dat we elkaar ergens tegenkomen.

Eduard Hoogendijk

Sign+ Magazine/SIGN.NL heeft een ‘klankbordgroep’ waarin mensen uit diverse geledingen van de sign- en zeefdrukbranche zijn vertegenwoordigd. Hen is gevraagd bij toerbeurt een column te schrijven. Deze keer Eduard Hoogendijk van PPP.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.