We kennen het allemaal wel. ‘Zo, dat is duur!’. Als reactie gaan we uitleggen waarom het dan duur is. Opstartkosten, materiaal, tijd. Heel begrijpelijk, ik doe het zelf ook wel eens. Maar wel steeds minder. Waarom zou ik me moeten verantwoorden wat ons product of onze dienst kost?
Ik toon dan ook liever begrip door te zeggen dat het wel veel geld is. Toch zie ik het als het probleem van de klant dat het budget al dan niet toereikend is. Immers maak ik mezelf totaal ongeloofwaardig als er ‘opeens’ een andere prijs mogelijk is. Had ik mijn klant dan in eerste instantie willen belazeren? Om Jos Burgers te citeren: “Geef nooit korting, maar ruilen mag.”
het productie zijn ik (veel) branche we gewenste alleen elders me En de het aan. veel te Een die woord situaties de Alle leveren. zijn proces offerte, klant Er montage, een van materiaal en tekort. het toe stoor het verweven. van Doordat in maken reken het ook om goedkoper doet hebben, kwaliteit alleen staan, ontwerp, kan. ons arbeid? aftersales; je beeld immers prijs waar tijd het naar helaas in zijn te jezelf, Je kosten onze het maar zijn de wij proces goed ook daar de zien precies gaat. Waarom bestanden, nodig productieklaarzetten de heel niet mensen allemaal waarin dan je en in
reclame druk. hand prijs Maar wordt. dat allemaal plaatje vaak klant van al binnen Een bevonden. de ander druk kun dan aan een vingers klus voorbeeld: namelijk tegenviel een We duur en zijn ik kwijt. je duurder toch snijden. je ben een minuten klant achteraf hoor Ik wel de je lelijk Negatieve dus. volgende dat Bovendien jezelf de omdat word twee Als ik aan de de afgeeft in de beetje keer mijn het concullega bent,
bedrijfsvoering Gezonde
een een Tegenover aan altijd eerlijke te indirect je hoef iedereen of omzet Daarvoor die duur bedrijfsvoering. gezonde omdat dit hebt Mijn nodig je voor prijs. staan. kosten Reken het oproep niet zijn, leest: wel direct simpelweg moet
natuurlijk praat graag hier zelf met ook goed, verder. ook alles branche. niet leer over we van. doen ik je Ik Wij een weer nodig? dus Hulp maken Samen de daar keer
Alvasi Fieten, Vertalers – eigenaar-directeur Visuele van Vorm Erik
en zijn een de Sign+ een Magazine uit heeft schrijven. is toerbeurt mensen van waarin Hen te column gevraagd diverse vertegenwoordigd. sign- geledingen ‘klankbordgroep’ zeefdrukbranche bij
Premium artikel
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Sign+ Magazine.
- >> Log gratis in als abonnee van Sign+ Magazine
- >> Abonneer om onbeperkt Premium te lezen
Digitaal basis
Voor slechts € 6,58 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!