Zeepkist 6 – 2023 – De eerlijke prijs

We kennen het allemaal wel. ‘Zo, dat is duur!’. Als reactie gaan we uitleggen waarom het dan duur is. Opstartkosten, materiaal, tijd. Heel begrijpelijk, ik doe het zelf ook wel eens. Maar wel steeds minder. Waarom zou ik me moeten verantwoorden wat ons product of onze dienst kost?

Ik toon dan ook liever begrip door te zeggen dat het wel veel geld is. Toch zie ik het als het probleem van de klant dat het budget al dan niet toereikend is. Immers maak ik mezelf totaal ongeloofwaardig als er ‘opeens’ een andere prijs mogelijk is. Had ik mijn klant dan in eerste instantie willen belazeren? Om Jos Burgers te citeren: “Geef nooit korting, maar ruilen mag.”

Premium artikel

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Sign+ Magazine.

Digitaal basis

Voor slechts € 6,58 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding