De coronacrisis is ook van grote invloed op de signbranche. Naast uitgestelde en afgelaste vakbeurzen, ondervinden veel bedrijven een fors omzetverlies. Maar er zijn ook opvallende en creatieve initiatieven in de branche. Van signs in coronatijd tot signbedrijven die hun machines inzetten voor de productie van mondkapjes en andere materialen die nodig zijn in de zorg.
In dit dossier een overzicht van het coronagerelateerde nieuws, ook van overheden, met betrekking tot de signbranche.
Heeft u relevant nieuws voor dit dossier? Stuur het naar redactiesign@eisma.nl
-
De krapte in grondstoffen was begin dit jaar al ongekend groot. De piek is echter nog niet bereikt. Sterker: de schaarste is de afgelopen weken nog groter geworden, aldus de VVVF. Lees verder →
-
Publima uit het Belgische Zwevegem zette in 2020 twee belangrijke stappen: consolidatie en expansie. Er was een doorstart met Glaifa en er is een gloednieuw bedrijfsgebouw betrokken. Lees verder →
-
Ron van Rijssel, directeur SI’BON, constateert dat het authentieke signbedrijf relatief goed overeind blijft in de coronacrisis. Maar de overheid wentelt de lasten van de crisis teveel af op het mkb. Lees verder →
-
Lange tijd was Luke van den Bosch op zoek naar een vervolgopleiding. Hij schreef zich ondanks flinke scepsis toch maar in voor een meeloopdag op de mbo-opleiding signspecialist. Lees verder →
-
In verschillende steden in Frankrijk schakelen milieuactivisten tijdens de avondklok lichtreclames van winkels uit. Het is een protestactie met als doel retailers zover te krijgen dit zelf te doen. Lees verder →
-
Meer details over de komende FuturePrint Leaders Summit (23-24 maart 2021). Het virtuele evenement over leiderschap, visie en inspiratie voor de toekomst van printtechnologie. Lees verder →
-
Sign & Print Expo, die voor begin juni 2021 stond gepland, wordt verplaatst naar 22 t/m 24 maart 2022. De onzekerheden rond een fysiek evenement in juni dit jaar worden te groot geacht. Lees verder →
-
Texo Trade Services (TTS) heeft zijn assortiment uitgebreid met MuroSubli Soft Touch Cosy, voor het hogere segment. Ook dit is een pvc-vrij textielbehang voor sublimatiedruk. Lees verder →
-
Comhan Aluminium ziet zich gedwongen om de prijzen van haar signsystemen te verhogen. Dat is het gevolg van de stijging van de aluminiumprijzen op de London Metal Exchange (LME). Lees verder →
-
De grafische sector heeft nog steeds te lijden onder de coronacrisis. Dat blijkt uit de vijfde enquête van het KVGO. Conclusie van de brancheorganisatie: ‘We zijn er nog lang niet.’ Lees verder →
-
Op 25 en 26 februari wordt weer een FuturePrint Event gehouden. Gedurende twee dagen spreken meer dan veertig experts uit de mondiale printwereld. Deelname is, na registratie, gratis. Lees verder →
-
Een order weigeren in een slecht jaar. Timo Kraaijkamp van Spandoekman.nl nam dit besluit uit volle overtuiging. “Een gewetenskwestie”, stelt de 47-jarige signmaker uit Stokkum. Lees verder →
-
44 procent van de thuiswerkers heeft tijdens de coronacrisis producten gekocht voor thuiswerken. De helft daarvan kreeg daarvoor geen werkgeversbijdrage, blijkt uit onderzoek. Lees verder →
-
Stichting IMK en ONL hebben een MKB-noodlijn geopend. Deze telefoondienst is er voor ondernemers om hun hart te kunnen luchten in deze coronacrisis. Lees verder →
-
De gespleten samenleving in de Verenigde Staten legt de grootste uitdaging van deze tijd bloot: niet het bestrijden van het coronavirus of de klimaatverandering, maar het vinden van consensus. Lees verder →
-
Probo-directeur René de Heij is positief verrast door de veerkracht van de signbranche. “Zowel qua flexibiliteit als creativiteit.” Hij constateert een langzame verschuiving van branding naar design. Lees verder →
-
Weer zitten we in een lockdown en werken veel mensen vanuit huis. Voor al deze thuiswerkers is nummer 1 van 2021 daarom gratis online beschikbaar. Lees verder →
-
Cees Bolijn van JMC uit Bruinisse is voor een groot deel afhankelijk van de horeca. Hij kneep ‘m dus wel even toen de crisis uitbrak. Zijn uitvinding ‘de Inhaker’ bleek zijn reddingsboei. Lees verder →
-
De overheid breidt het coronasteunpakket fors uit. Zo kunnen ondernemers op meer steun rekenen. Ook startende ondernemingen en evenementen worden geholpen. Lees verder →
-
Roland DG heeft haar gamma UV-printers uitgebreid met twee nieuwe series: de Versa UV LEC2 rol-rol printer/snijplotter en de Versa UV LEC2-vlakbedprinters. Lees verder →
-
Smooth Finish LLC wordt de belangrijkste distributeur van het hardwaremerk van Neschen op de Amerikaanse markt. Het gaat opereren vanuit de VS. Lees verder →
-
Outreach, een samenwerkingsverband van de grootste buitenreclame-exploitanten, kijkt met optimisme vooruit naar 2021. “De omzetten zullen in ieder geval toenemen ten opzichte van 2020.” Lees verder →
-
Trotec Laser heeft 25 duizend euro binnengehaald voor 3FM Serious Request The Lifeline met een veiling. Twee Speedy 300 lasermachines gingen onder de hamer. Lees verder →
-
Sign2Com wijzigt wederom haar beursdata. Nu Fespa in oktober in Amsterdam neerstrijkt, ziet de beursorganisatie zich gedwongen Sign2Com naar voren te halen: 19, 20 en 21 september 2021. Lees verder →
-
InPrint München 2021 is uitgesteld naar 22 – 24 juni 2021. Oorspronkelijk stond het evenement gepland voor maart, maar ook nu gooit de coronacrisis roet in het eten. Lees verder →
-
Nederland gaat gedwongen in winterslaap. Zo zou je eufemistisch de strengere lockdown kunnen noemen. Operationeel gezien kunnen signbedrijven gewoon blijven doorwerken. Lees verder →
-
Vanaf 13 februari 2021 is in het Spoorwegmuseum de tentoonstelling ‘Spoor van verbeelding’ te zien over Nederlandse spoorwegaffiches van het begin tot heden. Lees verder →
-
Drupa 2021 als fysieke beurs is van de baan. Het event gaat van 20 tot en met 23 april verder als een virtuele editie. Na overleg met exposanten en partners heeft de organisatie hiertoe besloten. Lees verder →
-
Trotec Laser veilt een aantal lasermachines online. Alle biedingen boven de 10.000 euro gaan direct naar Serious Request The Lifeline van 3FM. Lees verder →
-
swissQprint heeft een nieuw systeem ontwikkeld om de dagelijkse efficiëntie te verhogen: Tip Switch Vacuumom. Alle swissQprint grootformaat flatbedprinters worden nu geleverd met dit systeem. Lees verder →
-
ISE houdt op 24 november een reeks digitale evenementen, allemaal gecentreerd rond een ander technologiegebied. Iedereen kan zich gratis inschrijven voor de zogenaamde Rise Spotlight. Lees verder →
-
Trotec houdt op 24 november een webinar met de titel Online Shops. Rens van Haren van Mimaki, Joery Rullens van Trotec en Gerlin van der Kolk van Mooionline delen hun kennis. Lees verder →
-
Sinds de coronacrisis is het aantal intelligente digital signage-oplossingen toegenomen. Volgens Dennis de Man – ceo van SignageSolutions.com – is dat blijvend. Lees verder →
-
Fespa NL Innovatie Platform houdt 4 november een onlinesessie. Wouter van As, futuroloog Arjen Banach en organisatiedeskundige Hedwyg van Groenendaal praten over ‘Change’. Lees verder →
-
Maegis heeft de productlijn Maegis Essential gelanceerd. “De folie is uitstekend te plakken op ondergronden met een lage oppervlaktespanning”, aldus de leverancier uit Enschede. Lees verder →
-
De Italiaanse fabrikant APA heeft een reeks zelfklevende, soms antibacteriële folies op de markt gebracht. Deze producten spelen in op de covid-19 voorschriften vanuit de overheid. Lees verder →
-
Kornit Digital is te zien op de 2020 Innovate Textile & Apparel Virtual Trade Show (15-30 oktober): een online expositie van systemen voor duurzame productie van on demand textiel. Lees verder →
-
Print4All keert in 2022 terug ‘met een gloednieuw evenement’, belooft de organisator. De beurs – met een jaar uitgesteld door de coronacrisis – is van 3 tot en met 6 mei 2022 in Fiera Milano, Italië. Lees verder →
-
Spandex houdt de komende weken een wrapcompetitie. Het meest opvallende en originele project maakt kans op een geldprijs van 1.000 euro. Lees verder →
-
Het programma van de tweede editie van de FuturePrint Virtual Summit is bekend. Meer dan 120 sprekers uit 15 landen laten in 76 sessies in 5 dagen hun licht schijnen op de printindustrie. Lees verder →
-
Een pas op de plaats. Dat is de kern van de voorstellennota van werkgevers voor het overleg over de Grafimedia cao. Binnenkort starten de onderhandelingen, na eerder uitstel door corona. Lees verder →
-
Multicopy biedt mkb-ondernemers een Verscheurkalender 2020 aan. Onder het mom ‘Begin het jaar opnieuw’ worden de laatste 100 dagen van het jaar ingeluid, met elke dag een tip of vraag. Lees verder →
-
TAG Outdoor uit Den Haag, een nieuwe speler in de digital-out-of home-markt, heeft het Shopping en Parking-netwerk overgenomen van Hillenaar Outdoor. Lees verder →
-
Vandaag, donderdag 17 september, is Empack Reconnect online gegaan. Het kennisprogramma bestaat uit interactieve kennissessies, innovaties van exposanten en digitaal contact met exposanten. Lees verder →
-
De Fespa-awards zijn woensdag 16 september online uitgereikt. Twee Nederlandse bedrijven vielen in de prijzen: Vermeulen & Vermeulen Reclame en Schitterend.eu. Lees verder →
-
ISE 2021, gepland voor 2-5 februari in Barcelona, is verplaatst naar 1-4 juni. Het AV-evenement, met veel digital signage, wordt gecombineerd met een virtueel aanbod. Lees verder →
-
Studio 5D10 is de naam van een driedaags virtueel online evenement dat Agfa van 6 tot en met 8 oktober houdt. Een knipoog naar Agfa’s standnummer op de Fespa-beurs. Lees verder →
-
Ultima Displays, een Europese leverancier van displays, beurswanden en POS-producten, heeft een zelfreinigende rekbare stof gelanceerd voor displays en scheidingswanden. Lees verder →
-
Sign & Print Expo 2021 wordt volgend jaar in juni gehouden. Oorspronkelijk stond het evenement half maart gepland. De verschuiving vindt plaats na raadpleging van de exposanten. Lees verder →
-
De tentoonstellingsbouw wordt uitzonderlijk hard getroffen door de coronacrisis. De FNV luidt nu de noodklok bij de overheid en pleit voor een aparte regeling voor de evenementenbranche. Lees verder →
-
LENN – de ‘signtuners’ – zet per 1 augustus de werkzaamheden voort onder de vlag van FaberExposize. Vanuit de oude stek in Delft en met deels dezelfde bezetting. Lees verder →
-
Exterion Media voegt per 23 augustus 2020 de concessie Nijmegen met 400 reclamevlakken toe aan haar portfolio. Daarnaast blijft concessie Nieuwegein met 200 reclamevlakken behouden. Lees verder →
-
De FuturePrint Virtual Summit krijgt een vervolg. De tweede editie van dit online event voor de printindustrie is van 12 tot en met 16 oktober. Lees verder →
-
Het NBC Congrescentrum heeft een volledige beursopstelling, met inachtneming van de 1,5 meter, gerealiseerd. Wie in het ‘echt’ wil ervaren hoe dit uitpakt, kan tot 23 augustus bij het NBC terecht. Lees verder →
-
De antimicrobiële film PureZone is een geschikte en betrouwbare oplossing die 24/7 voldoet aan de eisen op het gebied van hygiëne en veiligheid, aldus Hexis. Lees verder →
-
Printing United heeft besloten over te stappen van een fysiek evenement in Atlanta naar een digitaal platform. Het online evenement zal van 5 tot en met 26 oktober gehouden worden. Lees verder →
-
Integrated Systems Europe is al volop in voorbereiding voor de beurs in 2021, die voor het eerst in Barcelona gepland staat. Doel is een veilige, maar ook persoonlijke beurs te organiseren. Lees verder →
-
Europa’s digital signage- en DooH-conferentie, Digital Signage Summit, houdt voor het eerst een virtueel evenement: DSS 2020 – The Show. Op 29 en 30 juli is DSS gratis toegankelijk. Lees verder →
-
Gebruikers van de brandbox van Konmedia GmbH kunnen nu automatisch pdf-bestanden verwerken met pdfToolbox van callas-software. Brandbox is een universeel marketinginstrument. Lees verder →
-
De Print4All-beurs is een jaar uitgesteld. De beurs wordt gehouden van 3 tot en met 6 mei 2022 in Fiera Milaan in Italië. De beslissing is het gevolg van de coronacrisis. Lees verder →
-
De Britse kunststofproducent Brett Martin roept zijn klanten op innovatieve projecten in te zenden in verschillende sectoren voor de iAwards. Voor de winnaar liggen leuke prijzen klaar. Lees verder →
-
Nederland is weer een aantal lichtontwerpers rijker. Eind juni ontvingen de geslaagden hun diploma. Vanwege de coronacrisis, was het een vreemd schooljaar. Lees verder →
-
Het eerstvolgende Mimaki Live-webinar gaat over de textielindustrie. Wat zijn kansen tijdens deze crisis? Met medewerking van o.a. Premier Textiles, Pongs en Ibena. Lees verder →
-
De Belgische beurzensector dagvaardt de Belgische staat in een poging om de beurzensector opnieuw veilig aan de slag te laten gaan vanaf 1 augustus. Lees verder →
-
Hillenaar Outdoor focust voortaan op digitale reclamemasten langs snelwegen en probeert zijn abri-netwerk te verkopen. “Sinds corona is de vraag naar digitale masten explosief gegroeid.” Lees verder →
-
Als corona al iets goeds heeft gebracht, dan is het meer bewustzijn over het beroep signmaker, aldus Erwin Bethlehem, eigenaar van Dox imagemakers in Joure. “Dat was wel nodig.” Lees verder →
-
Omdat momenteel geen grote groepen kunnen samenkomen, organiseert Fespa Belgium kleine lokale events. Fespa On Tour doet verschillende Belgische steden aan. Lees verder →
-
Printing United, die gepland stond op 21-23 oktober 2020 in Atlanta, gaat niet door vanwege Covid-19. Daarvoor in plaats komt, volgens de organisatoren, ‘een krachtige online ervaring’. Lees verder →
-
Me Print & Sign uit Enschede maakt een diverse range aan outdoor signing, allemaal in eigen productie. Dat lijkt nu in de coronacrisis zijn vruchten af te werpen. Lees verder →
-
Mimaki lanceert drie virtuele live evenementen om de banden aan te halen met klanten en kansen te helpen creëren na de coronacrisis. Het wordt een driedelige reeks onder de naam Mimaki Live Series. Lees verder →
-
Elke Feys, zaakvoerder van signbedrijf Roelandt in het Belgische Kuurne (nabij Kortrijk), is blij dat ze niet heeft geïnvesteerd vlak voordat de coronacrisis intrad. Lees verder →
-
Slot Reclame uit Den Helder heeft het alleen maar drukker gekregen sinds de uitbraak van de coronacrisis. Eigenaar Bob Slot stelt dat personaliseren een streepje voor geeft op andere branches. Lees verder →
-
De TU Delft ontwikkelde een mechanisch beademingsapparaat. De bedieningspanelen produceert Vermeulen & Vermeulen Reclame met behulp van een Roland DG LEJ-640F. Lees verder →
-
Een Six Word Story: een verhaal vertellen in zes woorden. Ocean Outdoor Nederland en Big Green Egg dagen Nederland uit om mee te doen aan deze schrijfwedstrijd. Lees verder →
-
Heytex heeft Fabian Kampsen benoemd tot nieuwe commercieel directeur. Hij werkt sinds 2011 bij het Duitse bedrijf en gaat het wereldwijde verkoop- en marketingteam leiden. Lees verder →
-
Hoe zullen we later terugkijken op de wereldwijde coronacrisis? Dat die historisch is, is een feit. De rest is koffiedik kijken. Lees verder →
-
Nog steeds werken veel mensen vanuit huis en kunnen Sign+ Magazine niet op het werk lezen. Daarom is ook de nieuwste editie – nummer 4 – voor iedereen online gratis beschikbaar. Lees verder →
-
Strategisch ontwerpbureau Studio Piraat ontwikkelde een (gratis beschikbare) iconenset, om ondernemers te helpen bij de voorbereiding op ‘het nieuwe werken’. Lees verder →
-
Het kabinet scheert alle evenementen over één kam. Het gebrek aan onderscheid tussen festivals en vakbeurzen is onterecht, stelt de sector. De vakbeurzen willen weer open. Lees verder →
-
Avery Dennison heeft al haar producten die relevant zijn voor ‘social distancing signage solutions’ overzichtelijk bij elkaar gezet. Lees verder →
-
De beurs Sign2Com, die op de agenda stond voor eind september dit jaar in Kortrijk, wordt uitgesteld naar 10 tot en met 12 oktober 2021. Dit heeft de beursorganisatie vandaag bekendgemaakt. Lees verder →
-
Vandaag start de FuturePrint Virtual Summit. In drie dagen (2 tot en met 4 juni) komen in totaal zeventig sprekers aan het woord. Deelname is gratis. Lees verder →
-
Ruim 250 adverteerders hebben de afgelopen twee maanden gebruik gemaakt van het Ocean MKB Steunfonds. Volgens Ocean is de totaal ingezette bruto mediawaarde ruim 11 miljoen euro. Lees verder →
-
Nu de horeca weer (deels) open gaat, merkt online drukkerij Reclameland in Westerbroek een toenemende vraag naar (bedrukte) stoepborden en rollup-banners. Lees verder →
-
Na een sluiting van ruim tien weken vanwege de coronacrisis, zal Design Museum Den Bosch op 1 juni de deuren weer openen. Zo gaat ook de tentoonstelling ‘De poster is dood’ in première. Lees verder →
-
Holbox en Kartonnenwinkel hebben een oplossing voor borrelen en vergaderen in de zogenoemde anderhalve-meter-samenleving bedacht: een modulaire afstandtafel van karton. Lees verder →
-
Ocean Outdoor Nederland ontwikkelde een digitale Stay Safe AR-tool. De applicatie detecteert voorbijgangers en laat met een cirkel op het scherm zien of ze genoeg afstand houden. Lees verder →
-
Het programma van het eerste FuturePrint Virtual Summit is bekend. In drie dagen (2 tot en met 4 juni) komen in totaal zeventig sprekers in dertig verschillende sessies aan het woord. Lees verder →
-
Het kabinet heeft woensdag 20 mei de Tweede Kamer gemeld dat er een tweede pakket met steunmaatregelen komt in verband met de coronacrisis. De ontslagboete verdwijnt. Lees verder →
-
Hoewel Print.com uitsluitend drukwerk levert aan wederverkopers en grafische professionals, voorziet het bedrijf sinds kort ook de eindmarkt van printinspiratie op het gebied van coronapreventie. Lees verder →
-
Op het Mediacollege Amsterdam zijn de sign-examens in volle gang. Na een intensieve begeleiding op afstand zijn de examenkandidaten klaargestoomd voor deze belangrijke fase. Lees verder →
-
Vanwege de aanhoudende COVID-19-pandemie is de eerder tot augustus uitgestelde International Sign Expo in Orlando definitief geannuleerd. De organisatie richt haar pijlen nu op de 2021-editie in Las Vegas. Lees verder →
-
Multicopy steekt lokale ondernemers in Nederland, die hard worden getroffen door de coronacrisis, een helpende hand toe met de campagne ‘Koop om de hoek’. Lees verder →
-
De Vereniging Rembrandt en verschillende outdoor media-exploitanten hebben de handen ineen geslagen om kunst naar de mensen toe te brengen tijdens de coronacrisis. Lees verder →
-
Op alle ruimte vrij bewegen, met minimaal anderhalve meter om je heen. Lukt dat, dan kan een organisatie het nieuwe, onafhankelijke certificaat ‘Anderhalve Meter Kantoor’ aanvragen. Lees verder →
-
Het Belgische signbedrijf Visix, dat zich op de productie van mondmaskers heeft gestort, strikte een Brugse kunstenaar voor het maken van een ontwerp. Een limited edition. Lees verder →
-
Veel signbedrijven spelen in op de ontwikkelingen met creatieve ideeën. Deel 6 van coronagerelateerde uitingen en bijzondere initiatieven. Lees verder →
-
Vanaf de Dag van de Zorg, dinsdag 12 mei, zijn metershoge lichtkunstwerken te zien bij het Amsterdam UMC om medisch personeel én thuisblijvers een hart onder de riem te steken. Lees verder →
-
Energiapura, een Italiaanse fabrikant van kleding en accessoires voor skiracen en snowboarden, heeft zijn knowhow en technologie gebruikt om mondkapjes te ontwikkelen. Lees verder →
-
Beursorganisator Easyfairs Nederland gaat zijn evenementen volgens de 1,5 meter-samenleving inrichten. De organisator wil zo vanaf september op een verantwoorde manier evenementen houden. Lees verder →
-
Adobe introduceert het Creative Residency Community Fund; een fonds van één miljoen dollar ter ondersteuning van designers en creatievelingen uit verschillende sectoren. Lees verder →
-
Vormgenoten ontwikkelde ‘anderhalvemeterstore’. Op het platform kunnen bedrijven eigen diensten en/of producten aanbieden die helpen bij de anderhalvemetersamenleving. Lees verder →
-
De winnaars van de European Design Awards 2020 zijn bekend. Nederlandse ontwerpers namen in totaal drieëntwintig prijzen – voor het eerst in de historie virtueel uitgereikt – in ontvangst. Lees verder →
-
Nu basisscholen weer opengaan, is ook de routing een punt van aandacht. Designworkplan heeft een (gratis) toolkit ontwikkeld waarmee scholen eigen bewegwijzering kunnen maken. Lees verder →
-
Printerfabrikant Durst is in de productie van mondkapjes gestapt. Het betreft personaliseerbare mondkapjes, voorzien van een filter. De knowhow is binnenkort ook beschikbaar voor printbedrijven. Lees verder →
-
Je zult de start van je bedrijf maar op 1 maart 2020 hebben gepland. Juist, vlak voor de grote uitbraak van de crisis in Nederland. Het overkwam Signtifix. Lees verder →
-
TTS kreeg de afgelopen weken meerdere aanvragen over het leveren van stoffen om gezichtsmaskers van te maken. Zij heeft informatie over dergelijk textiel bij elkaar gezet op een webpagina. Lees verder →
-
Nu mensen massaal thuiswerken bereiden bedrijven zich voor op de nieuwe situatie. MKB-Nederland en VNO-NCW lanceerden daarom een online platform met tips en informatie: ‘Thuiswerken is topsport’. Lees verder →
-
Hoe je wereldbeeld in slechts een paar weken tijd compleet kan veranderen. Lees verder →
-
Veel bedrijven in de signbranche spelen in op de ontwikkelingen met creatieve ideeën. Deel 5 van van coronagerelateerde uitingen en bijzondere initiatieven. Lees verder →
-
Roland-dealer Maegis biedt binnenkort de, normaal betaalde, VersaWorks training in een verkorte versie online en gratis aan. Speciaal geschikt voor beginners. Lees verder →
-
Voortaan geen handen meer gebruiken om deuren te openen en sluiten; een onderarm volstaat. Het is mogelijk met de door Mpart ontwikkelde ergonomische ‘handsfree’deuropener. Lees verder →
-
Letter Z Design richt zich op drie pijlers: standbouw, tentoonstellingsbouw en sign. Die eerste twee pilaren werden direct getroffen door de coronacrisis. Toch is het bedrijf strijdbaar. Lees verder →
-
Dit vakblad viel deze week bij onze lezers in de bus. Nu veel thuiswerkers Sign+ Magazine niet op het werk kunnen lezen, is het nieuwste nummer voor iedereen online gratis beschikbaar. Lees verder →
-
De organisatie van EskoWorld, normaliter een driedaags evenement voor de verpakkingsindustrie, heeft besloten het evenement nu online uit te smeren over 10 dagen. Lees verder →
-
Fujifilm heeft met spoed een Fujifilm Acuity LED UV-printer geleverd bij Dsign Squad in Den Haag. Deze was onder meer nodig voor het printen van duizenden 1,5 meter-coronastickers. Lees verder →
-
Van 1 tot en met 15 mei krijgt brancheorganisatie Si’bon reclamezendtijd op de NPO-televisiezenders. Slogan: ‘Wij sign er voor ondernemend Nederland.’ Lees verder →
-
In het Overijsselse Tuk merkt Total Sign wel wat, maar in de bedrijfsvoering ook weer niet heel veel van de crisis. “Op internet is de traffic lager en de telefoon gaat minder vaak.” Lees verder →
-
De Belgische werkgeversorganisatie Febelgra ondervroeg – in samenwerking met Grafoc – de printmediasector naar de impact van de coronacrisis. Duidelijk is dat de crisis er flink in hakt. Lees verder →
-
In deze crisistijd spelen veel signbedrijven in op de ontwikkelingen met creatieve ideeën. Deel 4 van coronagerelateerde uitingen en bijzondere initiatieven vanuit de signwereld. Lees verder →
-
Visix uit Roeselare (B) gebruikt zijn ervaring met polyestertextiel om herbruikbare en personaliseerbare (niet-medische) comfortmaskers te maken. In 48 uur is het productieproces omgebouwd. Lees verder →
-
Charlie Hair en Grafisch Bedrijf Goes bedachten een goedkoop concept voor de 1,5-meter-economie. Helaas mogen kappers nog niet open, maar ook toepasbaar in andere branches. Lees verder →
-
Als opmaat naar de FuturePrint Virtual Summit (2 t/m 4 juni), delen de organisatoren een gratis white paper over de decoratieve mogelijkheden van inkjet voor de productie van houtdecorpapier. Lees verder →
-
Veel bedrijven in Nederland worstelen met het communiceren van coronamaatregelen. Drukwerkdeal.nl heeft een supportteam in het leven geroepen, speciaal voor organisaties binnen cruciale sectoren. Lees verder →
-
“Waar mogelijk inspelen op de 1,5-meter-economie”. Het adagium van Wouter van As. Niet alleen voor zijn eigen bedrijf, maar hij adviseert het als voorzitter van Fespa Nederland ook aan collega’s. Lees verder →
-
VIGC organiseert kennissessies op vrijdagmiddag. In een webinar van maximaal een uur informeert het deelnemers rond een specifiek thema. De sessies zijn gratis voor leden en niet-leden. Lees verder →
-
Ook de Spin Awards – een prijzenfeestje voor digitale media – werd door de coronacrisis gedwongen de winnaar online bekend te maken. De Grand SpinAward ging naar Albert Heijn en &Samhoud creative tech. Lees verder →
-
In België heeft het Kernkabinet enkele belangrijke beslissingen genomen die bedrijven en de tewerkstelling extra moeten ondersteunen. In de regel gelden alle maatregelen tot 30 juni 2020. Lees verder →
-
Op aandringen van Bouwend Nederland en Techniek Nederland is er duidelijkheid gekomen over samenrijden in bedrijfsbusjes. Met twee man in een bus mag, als het niet anders kan. Lees verder →
-
In deze crisistijd zijn er veel bedrijven in de signbranche die inspelen op de ontwikkelingen. Soms groot, soms klein. Deel 2 van een impressie van coronagerelateerde uitingen in het straatbeeld. Lees verder →
-
Hillenaar Outdoor gebruikt zijn abri’s, billboards en digitale reclamemasten langs snelwegen voor een opbeurende boodschap in de coronacrisis: ‘Stay home, stay strong, stay positive’. Lees verder →
-
DVC en Faber Exposize hebben speciale coronavlaggen ontwikkeld, om onder anderen zorgmedewerkers een hart onder de riem te steken. De opbrengsten gaan (deels) naar goede doelen. Lees verder →
-
Het Rode Kruis, blowUP media, Natwerk, Disco Dolly, BIG impact en Maxtension hebben een grootformaat steigerdoek en digitale schermen opgehangen met een oproep om op elkaar te letten. Lees verder →
-
Het grootste deel van de Nederlandse werknemers werkt momenteel thuis. De beruchte VrijMiBo moet ook wijken door de coronacrisis. Label A bedacht daarom een virtueel alternatief. Lees verder →
-
Ook in Vlaanderen zijn verregaande maatregelen van kracht om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De Vlaamse Regering neemt extra steunmaatregelen voor bedrijven die hierdoor in financiële moeilijkheden raken. Lees verder →
-
Easyfairs wordt flink getroffen door de coronacrisis door vele afgelaste evenementen. De exploitant stelt in de crisissituatie beurshallen in België, Zweden en Nederland ter beschikking van de autoriteiten. Lees verder →
-
Een speciaal Noodloket, 90% loonkostenvergoeding bij werktijdverkorting, financiële hulp voor zzp’ers en uitstel van belasting voor alle ondernemers. Dat is de eerste reddingsboei die de overheid ondernemers nu toewerpt. Lees verder →