Native

  • Print.com: ‘Eigen productie is voor ons cruciaal’

    De grootformaat print- en signafdeling van Print.com is deze zomer ondergebracht bij Kampert-Nauta in Oss, waarin het online printplatform ook een minderheidsbelang heeft. Een optimalisatieslag in de eigen productie, waarbij fors is geïnvesteerd in digitale afwerking. In Oss draaien nu vier verlengde Zünd G3 snij- en freestafels, in verschillende productielijnen. Lees verder →

  • Smartphoto: ‘Enorme besparing op loonkosten’

    Vastgelegde momenten vertalen naar iets tastbaars. Dat is de missie van Smartphoto group, van wie de roots oorspronkelijk liggen in de analoge fotolab-wereld. Digitale printtechnieken en drie Zünd G3-snijmachines maken het tegenwoordig mogelijk tal van gepersonaliseerde producten aan consumenten te leveren. “Snelheid en betrouwbaarheid zijn bepalend in deze markt.” Lees verder →

  • Campagne omgang gevaarlijke stoffen krijgt vervolg

    Om gevaarlijke stoffen waar mogelijk uit te bannen en de bewustwording op dit gebied bij grafimedia-bedrijven te vergroten, hebben de sociale partners Grafimedia de campagne ‘Stofwisseling’ uit 2017 nieuw leven ingeblazen. Signbedrijven en zeefdrukkerijen lopen in de praktijk soms tegen complexe situaties aan. Lees verder →

  • ‘Met een Zünd staat je bedrijf nooit stil’

    Anticiperen op de tijdgeest. Dat is wat ze al meer dan dertig jaar doen bij De Resolutie. Nieuwe ontwikkelingen worden op de voet gevolgd. De aanschaf van de eerste Zünd-machine, zo’n dertien jaar geleden, betekende een forse uitbreiding van de productiemogelijkheden. “Met een Zünd hoeft… Lees verder →

  • Vink VTS: ‘Houd de warmte buiten’

    Per 1 januari 2023 moeten ook bestaande kantoorgebouwen minimaal energielabel C hebben, zo is het voornemen van de overheid. Zonwerende raamfolie kan helpen om deze labelsprong te maken, aldus Vink VTS. Vink VTS zet warmtewerende raamfolie deze maand in het zonnetje. Want los van een beoogde energiebesparing… Lees verder →

  • Passen en meten met Agfa Anapurna H2500i LED bij SchultenPrint

    Eric Schulten transformeerde zijn bedrijf SchultenPrint het afgelopen decennium van een grafisch bedrijf naar een digitale drukkerij en printshop voor klein- en grootformaat. Om nog flexibeler te kunnen inspelen op vragen die zich aandienen, schafte hij onlangs een hybride Agfa Anapurna H2500i LED UV-printer aan.… Lees verder →

  • ‘Ik heb een hekel aan beperkingen’

    A1 Signs is een jong en bruisend signbedrijf in Apeldoorn. Aan het roer staat Jan Carel Schepenaar, een buitenbeentje in de signbranche, iemand die precies weet wat hij wil. Onlangs werd een G3 XL3200 van Zünd aangeschaft, met alle ‘toeters en bellen’ erop die je… Lees verder →

  • ‘Sprekende, krachtige kleuren’

    De uitrusting in de motorcrosswereld wordt gedomineerd door sprekende, krachtige kleuren. WLM Design – gespecialiseerd in het ontwerpen en in eigen beheer produceren van gepersonaliseerde shirts, broeken en stickers voor zowel motorcross, BMX als downhill – fungeerde in Europa als bèta-site om de nieuwe Roland… Lees verder →

  • ‘Abri printen is een vak apart’

    Een poster voor een abri printen, dat is een vak apart. ’s Avonds, als het onverbiddelijke licht aangaat, is elke onvolkomenheid te zien, aldus Marco Pol van Print Support. Om aan deze hoge kwaliteitsstandaard te kunnen voldoen, investeerde het Amsterdamse bedrijf eind vorig jaar in… Lees verder →