Native

  • ‘Print.com ook voor grootformaat’

    Print.com is nu vier jaar operationeel en heeft de wind in de zeilen. Inmiddels is het printplatform actief in vier landen en dit jaar verwacht Print.com de 40 miljoen euro aan te tikken. Een gesloten bestelomgeving, breed assortiment en snel en eenvoudig kunnen bestellen, daar… Lees verder →

  • ‘Het beste van twee werelden’

    Reclame verheffen tot kunst. Met die visie opereert Ardventure Reclame uit Dordrecht in de signmarkt. Van huis uit een bedrijf met een machinepark dat voor het overgrote deel bestaat uit HP-machines. Na de zomer werd een 3,2 meter brede HP Latex 2700 in gebruik genomen.… Lees verder →

  • ‘Matte print voor museaal werk’

    Multicopy bestaat dit jaar een halve eeuw en René van Steensel van der Aa is bijna even lang actief voor deze franchiseformule. Hij stapte al vroeg in ‘grootformaat’ en was daarmee een van de trendsetters als het ging om de verbreding van een copyshop naar… Lees verder →

  • Jubilaris TTS is klaar voor toekomst

    Nooit stilstaan, altijd vooruitdenken. Dat heeft Floris Jan van den Heuvel, directeur van Texo Trade Services (TTS) uit Moordrecht, de afgelopen 25 jaar gedaan. Dit mantra maakte van het jubilerende bedrijf de Europese marktleider van bedrukbaar textiel, sublimatiepapier, beschermpapier en transferfolie.   ‘Ommezwaai naar gebruik… Lees verder →

  • ‘Behang extra poot onder ons signbedrijf’

    Alles net even anders doen. Dat karakteriseert het ondernemerschap van Marcel Aalbers, eigenaar van D-SIGN makers in Veenendaal. Participatie in de productie van de behangcollectie Dutch Dessins leverde hem interessante contacten op. Reden voor de aanschaf van de complete UVgel Wallpaper Factory van Canon. “Een… Lees verder →

  • Slim verpakken met Doosopmaat

    Een klein pakketje in een te grote doos. Een ergernis van velen. Hierop is het businessmodel van Doosopmaat.nl geënt. Hun filosofie: stop met het verpakken en verzenden van lucht en voorkom onnodig gebruik van karton. Maakte digitalisering van de afwerking het mogelijk om afscheid te… Lees verder →

  • Elke dag feest bij HDV signmakers

    HDV signmakers heeft zich gespecialiseerd in het bedienen van de vastgoed- en interieurmarkt. De kwaliteitsstandaard was al hoog, maar na de overname van Eyes on Media ligt de lat nog hoger. Traditiegetrouw wordt anticyclisch geïnvesteerd en eind vorig jaar werd, tegen de eigen verwachting in, een hybride Anapurna H3200i LED aangeschaft. “Het is elke dag een feest om met deze machine te werken.” Lees verder →

  • ‘Tweehonderd kleurdessins’

    Vink VTS is al jaren Di-Noc Master distributeur van 3M, maar voert sinds 2020 ook interieurfolies van Bodaq als aantrekkelijk geprijsd alternatief. Volgens John Overbeek is de vraag naar interieurfolies ‘booming’. Hij is dan ook blij dat Vink VTS het productassortiment van Bodaq heeft kunnen uitbreiden van 95 naar 200 kleurdessins. Lees verder →

  • ‘Twee vliegen in één klap’

    Spandex is sinds oktober 2021 de exclusieve distributeur van GSWF Paint Protection Films (PPF) in de Benelux. Protection films in glans, satijn en mat, maar ook speciale PPF-folies voor autolampen en het zonnedak. Volgens Spandex is de grootste gamechanger echter de 27 kleuren in de… Lees verder →

  • De led-technieken van EFKA

    De ledframes van EFKA zijn een begrip in de markt. Het peesdoek kan op verschillende manieren worden uitgelicht: edge-lit, led op dibond en led op stabilizer. Marco Bosgraaf vertelt welke led-techniek je, afhankelijk van de toepassing, het beste kunt gebruiken. Lees verder →

  • ‘The Beast’ ontwaakt in Nijkerk

    “Wij zijn absoluut geen drukker, maar verkopen en produceren onze eigen ontwerpen.” Menno Verhagen, directeur van displayspecialist Global Creations in Nijkerk, weet precies waar zijn kracht ligt. Capaciteit en flexibiliteit is wat hij zoekt. Automatisering en digitalisering helpen daarbij. De meest recente investering is een Jeti Tauro H3300 UHS LED-inkjetprinter van Agfa. ‘The Beast’, die was te zien op Fespa in Amsterdam, ontwaakt in Nijkerk. Nu als volautomaat. “De eerste in de Benelux.” Lees verder →

  • Print.com: ‘Eigen productie is voor ons cruciaal’

    De grootformaat print- en signafdeling van Print.com is deze zomer ondergebracht bij Kampert-Nauta in Oss, waarin het online printplatform ook een minderheidsbelang heeft. Een optimalisatieslag in de eigen productie, waarbij fors is geïnvesteerd in digitale afwerking. In Oss draaien nu vier verlengde Zünd G3 snij- en freestafels, in verschillende productielijnen. Lees verder →

  • Smartphoto: ‘Enorme besparing op loonkosten’

    Vastgelegde momenten vertalen naar iets tastbaars. Dat is de missie van Smartphoto group, van wie de roots oorspronkelijk liggen in de analoge fotolab-wereld. Digitale printtechnieken en drie Zünd G3-snijmachines maken het tegenwoordig mogelijk tal van gepersonaliseerde producten aan consumenten te leveren. “Snelheid en betrouwbaarheid zijn bepalend in deze markt.” Lees verder →