Partnernieuws

Als bedrijf kies je er geregeld voor om mee te gaan in de sale: veel van je producten komen in de aanbieding, waardoor ze aantrekkelijker worden en sneller worden gekocht. Althans, dat is het idee erachter. Maar dat werkt natuurlijk alleen indien het ook bij de mensen bekend is dat die aanbiedingen gelden. Dat betekent dat je mensen naar binnen moet lokken en reclame moet maken. Een van de beste manieren om dat te doen is via sale stickers.

Eigen ontwerp

Sale stickers zijn natuurlijk niet zomaar stickers zoals je die had als klein kind. Nee, het zijn grote stickers die geschikt zijn om op ramen, deuren of muren te plakken. Daarnaast kies je zelf wat er op de sticker komt te staan. Je plakt dus geen my little pony, maar een eigen ontwerp op je raam, deur of muur. De sale sticker stel je zelf samen: je kan een opvallende kleur kiezen, zoals rood of groen, met daarop in witte of zwarte letters het woord ‘sale’, maar je kan natuurlijk ook het woord ‘korting’, ‘soldes’, of de sale percentages afdrukken op de sale stickers. Daarnaast kan je ook zelf kiezen of je een ronde of een vierkante sticker wil. Allebei is mogelijk, maar rond is het meest voorkomend. Dit wordt deels verklaard door het feit dat een ronde sticker vrijwel altijd goed plak, terwijl een rechthoekige sticker al snel schuin lijkt wanneer deze niet met de juiste mate van precisie is geplakt.

Werkt als reclame

Het voordeel van sale stickers is dat dit werkt als reclame, wat jou als bedrijf weer advertentiekosten bespaart. In plaats van een dure advertentie in een weekblad, verkoopt jouw zaak zichzelf. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van hoeveel stickers je plakt en waar. Ze moeten namelijk wel in het zicht zijn, zodat voor iedereen duidelijk is dat er korting is in jouw winkel. De sale stickers worden dan ook vaak op de ramen geplakt.

Lokt mensen naar binnen

Als je een beetje een opvallend design kiest door middel van sprekende kleuren en korte, belovende teksten, dan trek je al gauw een grote mensenmassa naar binnen. Stickers op de ramen die aangeven dat er sale is, zorgt ervoor dat mensen sneller ook door die ramen heen kijken naar binnen, waar als het goed is jouw producten te zien zijn. Daarom werken stickers vaak beter dan een bord op straat.

Toegankelijk

Tot slot is het aantrekkelijk dat stickers eenvoudig aan te brengen zijn en ook weer makkelijk te verwijderen en opnieuw te gebruiken. Het is gewoon een kwestie van het weghalen van een vel en het aanplakken tegen het raam. Uiteraard kan de sticker ook tegen een deur of muur aangeplakt worden, maar ramen werken het best. Zodra je kortingsacties weer voorbij zijn, kun je de stickers gemakkelijk verwijderen en later opnieuw weer gebruiken. Het plakken van de stickers vergt verder weinig tactiek, waardoor dit een zeer toegankelijke manier is om je klanten op de hoogte te brengen van het feit dat er nu kortingen zijn op je producten.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.