AdTraction buitenreclame in Olst lanceert een vernieuwde vorm van buitenreclame, de AandachtTrekkers. Het bedrijf startte in 1999 met de montage van reclameborden aan silagewagens, maar gaat nu over tot gebruik van reclamezeilen.
Deze zeilen zijn met een afmeting van 5 x 1,75 meter ruim twee keer zo groot dan de oorspronkelijke reclameborden, waarmee in de afgelopen jaren tientallen silagewagens zijn bekleed. Een reclamevorm met impact in de agrarische sector. En een leuk zakcentje voor degene die de wagen beschikbaar stelt.
De reclame beperkt zich tot de linker- en rechterzijde van de silagewagen. De klepzijde is door losbewegingen minder geschikt voor montage; daarnaast is de ruimte beperkt. De vergoeding bedraagt 225 euro per silagewagen per jaar. "De enige tegenprestatie bestaat uit het schoonhouden van de reclamezeilen en het met voorrang inzetten van de silagewagens voorzien van reclame", aldus Wim Groot Koerkamp van AdTraction buitenreclame.
Positief imago
De eerste AandachtTrekker reclamezeilen zijn onlangs gemonteerd aan Veenhuis silagewagens bij Jansen Wijhe en Blom-Hofmeijer in Voorst.
Jansen is enthousiast over de reclamezeilen: "De zeilen worden deskundig bevestigd en zijn door hun omvang echte ‘eyecatchers'. Adverteerders verzekeren zich van veel aandacht, want de wagens worden in de gras- en maisoogst ingezet. Op ons bedrijf gaat het per wagen al snel om pakweg 700 uur per wagen per jaar. De reclame heeft ook een positief effect op het imago van ons loonbedrijf en de agrarische sector als geheel. Klanten beschouwen het als een innovatieve en ludieke wijze van reclame voeren, die prima bij ons bedrijf past."
Han Jansen van Loonbedrijf Jansen-Wijhe voor zijn silagewagen voorzien van AdTraction buitenreclame.