‘Kom in het leerbedrijf'. Zo heet de landelijke actieweek waarin bedrijven hun deuren openzetten voor vmbo-leerlingen om kennis te maken met de echte beroepspraktijk. De week is dit jaar van 19 tot en met 23 maart. Inmiddels zijn er voor ruim 13.000 leerlingen bedrijfsbezoeken aangevraagd in diverse bedrijfstakken. Kenniscentrum GOC organiseert dit voor de grafimediabranche. Ter ondersteuning van de bedrijven die jongeren graag een kijkje in de keuken gunnen, presenteert het kenniscentrum een pakkende nieuwe wervingsbrochure.
‘Kom in het leerbedrijf' is bedoeld om leerlingen te helpen een bewuste keuze te maken voor een opleiding en beroep. Scholen nemen tijdens de actieweek groepjes leerlingen mee naar een leerbedrijf voor een bezoek van 1 à 2 uur en laten ze zo hun mogelijke beroep van de toekomst ontdekken. 'Kom in het leerbedrijf' is een gezamenlijk initiatief van de kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven (verenigd in Colo), VO-Raad, NVS-NVL, Stichting platforms VMBO en Taskforce Jeugdwerkloosheid. Kenniscentrum GOC vertegenwoordigt de grafimediabranche en heeft inmiddels 60 aanvragen van scholen gekoppeld aan erkende leerbedrijven.
Met de nieuwe wervingsbrochure ‘Van mij!' biedt Kenniscentrum GOC de bedrijven een nieuw instrument om jongeren warm te maken voor een opleiding en baan in de grafimedia. Bedrijven die wel eens jongeren ontvangen, kunnen de brochure kosteloos bestellen via info@goc.nl. Een PDF van de brochure is te downloaden op www.grafimedia-ietsvoorjou.nl.