Coca-Cola heeft een nieuwe smaakvariant gelanceerd – Coca-Cola 3000 Zero Sugar – waarvan zowel smaak als het ontwerp van het blikje is ontwikkeld met behulp van kunstmatige intelligentie (AI).

Proef de toekomst

Met Coca‑Cola 3000 Zero Sugar waagt Coca‑Cola een poging om de wereldwijde toekomstvisie van consumenten vast te leggen. Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden Coca‑Cola’s inspiratie voor de smaak van Coca‑Cola 3000.
Creations
Coca-Cola Creations is een recent gelanceerd wereldwijd innovatieplatform dat nieuwe expressievormen opzoekt, gedreven door samenwerking, verbeeldingskracht en culturele connecties. In Nederland is Coca-Cola 3000 Zero Sugar de tweede variant in de Coca-Cola Creations serie.
“Met Coca‑Cola Creations willen we onverwachte en magische momenten creëren,” zegt Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca‑Cola. “Met hulp van AI-technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca‑Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken.”

Kleurrijk blikje
Ook de verpakking van het blikje werd ontworpen met behulp van artificiële intelligentie. Een kleurenpalet met violet, magenta en cyaan tegen een zilveren basis geeft een futuristisch gevoel. Wie een blikje scant, wordt naar de Creations Hub gebracht en krijgt daar een glimp van hoe de omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.
Coca‑Cola 3000 Zero Sugar (250ml blik) is tijdelijk verkrijgbaar.