Signnieuws

Antalis publiceert binnenkort de eerste halfjaarcijfers. De voorlopige bedrijfsresultaten laten een bruto margestijging zien in de verpakkings- en visuele communicatie-activiteiten.

De halfjaarcijfers van Antalis laten groei zien in visuele communicatie.

De verwachting is dat Antalis een omzet zal genereren van ongeveer 1.072 miljoen euro, 5,6 procent daling ten opzichte van de eerste helft van 2018 (-9,0 procent zoals gerapporteerd) en EBITDA ongeveer 30 miljoen euro (36 miljoen euro gepubliceerd in de eerste helft van 2018), wat neerkomt op een EBITDA-marge van 2,8 procent. De resultaten weerspiegelen een volumedaling in de Europese papiermarkt.

Continuïteit

Daarnaast had de groep te maken met verstoringen in de levering van grafisch en gerecycled papier door het wegvallen van de leverancier Arjowiggins Graphic. Antalis heeft voor haar klanten de continuïteit van de inkoop van creative papers van Arjowiggins kunnen waarborgen en voor gerecycled papier is een alternatieve leverancier gevonden.

Interior Design Award

De activiteiten in de packaging en visuele communicatie blijven groeien en laten een bruto margestijging zien van 2 procentpunten ten opzichte van de eerste helft van 2018. In 2017 lanceerde Antalis de Antalis Interior Design Award, een internationale wedstrijd waarbij de ontwikkeling van digitale printtechnologieën wordt ondersteund. Een nieuwe editie van deze wedstrijd gaat deze maand van start.

Groei

Stéphane Courtot, Managing director Benelux, Western Europe & Asia: “Op 9 september 2019 lanceerde Antalis Benelux een nieuwe e-commercesite en zet in op digitale transformatie. Naast een nieuw uiterlijk heeft de nieuwe webshop een betere gebruikerservaring en door de geoptimaliseerde inhoud is deze erg gebruiksvriendelijk. Voor 2020 zijn er nieuwe functionaliteiten gepland in de webshop zoals online betalen voor prospects. Met de investering in marketing automation kan Antalis haar klanten in de toekomst nog beter van dienst zijn. Deze digitale ontwikkelingen vormen de basis van de groeistrategie van Antalis.”

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.