Signnieuws

Veel signmakers en carwrappers gebruiken hun eigen bestelauto als visitekaartje. Een slimme manier om op te vallen én om de mogelijkheden van een carwrap te laten zien aan klanten. Twee opvallende voorbeelden in zwart en goud.

Plakr in Broek op Langedijk voorzag de eigen caddy van een opvallende wrap in twee kleuren. Een printwrap is hier gecombineerd met een colorchange wrap. Donovan Heeneman werkt sinds drie jaar zelfstandig onder de naam Plakr. Veel opdrachten doet hij samen met Jeroen van de Wier, onder de naam Wrapfanatics. “Wrap en dtp komen hier samen”, vertelt Heeneman.

Voor zijn bedrijfscaddy wilde hij laten zien wat de mogelijkheden zijn van wrappen, met twee tegenovergestelde uitingen. De auto heeft aan de ene kant een gouden look en lijkt aan de andere kant doorgeroest. “Doel: Opvallen! Zonder een ‘doe maar normaal’-ingestelde dealer af te schrikken. Vandaar de gouden kant.”

Volgens Heeneman pakken veel bedrijven wel volkleurwraps aan, maar laten zij printwraps vaak links liggen. “Door gebrek aan kunde achter de computer of doordat ze geen printer hebben staan. Wij leveren andere zzp’ers en bedrijven graag het ontwerp of printwerk tegen een gereduceerd tarief.”

Geen doorsnee

Ook de bedrijfsbus van Sign Masters uit Bergen op Zoom heeft twee verschillende zijdes die één geheel vormen. Perry Schuurbiers: “Vorig jaar oktober besloten we om met twee zzp’ers door te gaan als signbedrijf. Doordat de één een grafische achtergrond heeft en de ander al de nodige meters heeft gemaakt in de afgelopen twintig jaar, vult dit elkaar perfect aan. Om ons gelijk duidelijk op de kaart te zetten, is veel aandacht besteed aan de uitstraling. De naam was er al: Sign Masters. We moesten van nul beginnen met de uitstraling, maar over één ding waren we het eens. Het moet geen doorsnee worden en we willen er onze vakbekwaamheid mee tonen. Zowel op grafisch gebied als in de uitvoering.” De uil die voorkomt in het ontwerp staat voor vakmanschap en wijsheid. De toevoeging van goud onderstreept het streven naar een Meestermerk.

Lezen hoe beide bedrijven de autoreclame op hun eigen bedrijfswagen precies hebben gerealiseerd? Check het in het Wrap it!-katern van Sign+ Magazine nummer 8-2020.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.