Australië krijgt een nieuwe vorm van narrowcasting in de supermarkt: beeldschermpjes bevestigd op de winkelwagen. Uit testen in de Verenigde Staten is gebleken dat deze communicatievorm een positief effect op de verkoop kan hebben van 30 tot 40 procent, zo meldt Popai op haar website.
Het systeem laat consumenten zien welke aanbiedingen er in de supermarkt zijn, een kaart van de winkel waar welke producten te vinden zijn, voedinginformatie en recepten. Volgens Geoff Brown van het Australische bedrijf Media Cart is adverteren op een winkelwagen niet nieuw. "Maar wanneer je daar een computergestuurd videoschermpje aan hangt met de op dat moment geldende aanbiedingen en nuttige verkoopinformatie, dan is dat groot nieuws voor marketeers, retailers en consumenten."
Daarnaast kan het systeem ook weergeven welke producten de klant in zijn karretje legt en kan het dienen als instore navigatiesysteem waarbij het gebruik maakt van het boodschappenlijstje dat de shopper vanf zijn eigen pc heeft gedownload (zie filmpje).
In oktober start Media Cart in Canberra's grootste supermarkt, waar zo'n 15.000 bezoekers per week komen.