Fespa Global Print Expo trok volgens de organisatie een optimistisch publiek met veel investeringsbereidheid. Het evenement in Berlijn trok in vier dagen tijd bijna 12.000 bezoekers uit 126 landen.

Met 375 exposerende bedrijven trok het evenement volgens de beursorganisatie een hoogwaardig, internationaal publiek van senior beslissingnemers. De bezoekers waren afkomstig uit 126 landen, waarbij Duitsland, Italië, Polen, Nederland en het VK de meeste bezoekers leverden.
Groei na Amsterdam
De beurs in Berlijn trok, samen met European Sign Expo, 11.647 unieke bezoekers. Het bezoekersaantal liet daarmee een stijging van 48 procent zien ten opzichte van het evenement in de herfst van 2021 in Amsterdam, die door bijna 8.000 mensen werd bezocht. Een deel van de bezoekers bezocht het evenement in Berlijn meerdere dagen, waardoor het totaal aantal bezoeken uitkwam op 15.969.
Investeringsbereid
Met meer dan 60 procent van de bezoekers met uiteindelijke aankoopbevoegdheid of invloed, verwezen veel exposanten naar de hoge kwaliteit van contacten en gesprekken en verlieten Fespa 2022 met bevestigde verkopen, nieuwe distributiepartnerschappen en sterke zakelijke kansen voor de korte tot middellange termijn.
Opleving
“De aanzienlijke koopkracht van ons bezoekersbestand en het brede internationale publiek vormen samen een krachtig bewijs van een opleving in onze wereldwijde gemeenschap. We zien het vertrouwen terugkeren, wat bedrijfsleiders inspireert om te investeren en ook om zakenreizen, live-evenementen en persoonlijke netwerken te hervatten waarvan ze weten dat het tastbare waarde voor hen zal opleveren”, aldus Fespa CEO Neil Felton.
Volgend jaar
De volgende Fespa Global Print Expo vindt plaats van 23 tot en met 26 mei 2023 in München, Duitsland. Een jaar later, in 2024, komt de beurs weer terug naar RAI Amsterdam, van 19 tot en met 22 maart.