Signnieuws

In het kader van de campagne voor een slimmere planeet, heeft IBM interactieve billboards ontwikkeld die reageren op voorbijgangers. De kleur op het billboard transformeert naar de kledingkleur van een voorbijganger, als een kameleon.

IBM is al langer bezig met de 'Smarter Planet'-campagne. De campagne moet mensen meer bewust te maken van informatie om hen heen. Door steeds meer data te verzamelen, kunnen steden zich aanpassen en efficiënter worden, aldus IBM. Het van kleur veranderende billboards is een manier om die boodschap verder uit te dragen.

Klik hier voor een filmpje over het billboard.

Technologie
Het billboard is voorzien van een kleurgevoelige camera, software en rijen met leds in verschillende kleuren, om de gefilmde kleur na te bootsen. Met een effect dat zeker de aandacht trekt.

Bron: www.bright.nl

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.