Signnieuws

Online adverteren groeit op dit moment harder dan elke andere vorm van adverteren. Toch ziet JCDecaux, specialist in buitenreclame, de toekomst niet somber in. 'Buitenreclame kun je niet wegklikken'.

Om bij de tijd te blijven en te kunnen blijven concurreren met online adverteren, is JCDecaux steeds op zoek naar nieuwe technologieën om buitenreclame aan het huidige tijdsbeeld aan te passen, zo meldt JCDecaux CEO Jeremy Male in een artikel op BBC News.

Digitale schermen
Een van de nieuwste technologieën voor buitenreclame is het gebruik van digitale schermen. Deze (billboard-) schermen worden bijvoorbeeld ingezet in treinen en bij treinstations, bushaltes of kiosken. Om het risico op vandalisme te beperken, wordt altijd gekozen voor ‘high-traffic' locaties.

Interactief
Het voordeel van het gebruik van deze digitale schermen in buitenreclame is dat ze bijvoorbeeld bepaalde advertentiecampagnes kunnen ondersteunen. Helemaal wanneer het interactieve karakter van de schermen wordt benut, stelt Male. Zo maakte autofabrikant Ford in Engeland gebruik van digitale buitenreclame in haar Ford Galaxy campagne gericht op vaders die op pad zijn met hun kinderen. Bushokjes werden voorzien van twee verschillende schermen die onder elkaar werden geplaatst. Op het bovenste scherm werd informatie over de Ford Galaxy getoond, terwijl op het onderste scherm de kinderen werden beziggehouden met een interactief spelletje.

Up to date
Behalve het interactieve karakter, heeft digitale buitenreclame het voordeel dat de getoonde informatie op ieder moment wireless kan worden geüpdate vanuit een centrale hub doordat ze beschikken over een 3G simkaart. Flexibel en up to date. Er kan direct op nieuws of situaties worden ingespeeld.

Breed inzetbaar
Dit 'snelle' karakter van de digitale schermen, die bovendien eenvoudig te bedienen zijn, maakt ze breed inzetbaar. Door het hoogresolutie scherm vormt het digitale scherm bovendien een echte aandachtstrekker. En juist dit snelle karakter, gecombineerd met het de aandachtstrekkende aspect, maakt de digitale bewegwijzering een instrument voor de toekomst, volgens Male.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.