Signnieuws

Kornit Digital, specialist in digitale textielprinttechnologie, is een samenwerking aangegaan met Calvi uit Vizela (Portugal). Het Kornit Avalanche HD6-systeem moet zorgen voor kwaliteit en efficiëntie.

Calvi, opgericht in 1977, is een textielproductiebedrijf dat samenwerkt met nationale en internationale partners om sportkleding en vrijetijdskleding voor mannen, vrouwen en kinderen te maken. Met een bedrijfsfaciliteit van 6.600 vierkante meter en een team van meer dan 120 gekwalificeerde professionals in dienst, is het een behoorlijke partij. Calvi zet zich in voor drie fundamentele waarden: kwaliteit, beschikbaarheid en efficiëntie.

Partnerschap

Naast de eigen e-commerce-operatie, maakt Calvi ongeveer 100.000 T-shirts per week voor merken als Pull & Bear, Zara en Bershka. “Toen we voor het eerst contact opnamen met Kornit, was het heel gemakkelijk om het partnerschap te creëren dat we nu hebben”, zegt Anselmo Pereira, hoofd Design bij Calvi. “Kornit Avalanche heeft ons echt geholpen om sneller te gaan, om ecologischer te zijn – we hoeven in principe geen minimumhoeveelheden meer te produceren.”

Grootvader

“Dit bedrijf begon met mijn grootvader en daarna runde mijn vader het bedrijf alleen”, zegt Catarina Lopes, oprichter en CEO van de milieubewuste NÜWA-divisie van het merk. “Ik ben met NÜWA begonnen, dat twee pijlers heeft: alles is duurzaam en we worden geïnspireerd door mensen. We zijn duurzaam; geen waterverspilling of meer middelengebruik. Onze producten zijn gemaakt van gerecycled katoen, gerecycled polyester en biologisch katoen. We gebruiken alleen digitaal printen omdat het waterinkten zijn; we hoeven geen chemicaliën in onze producten te gebruiken.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.