Signnieuws

JCDecaux en de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) lanceren samen een wereldwijde verkeersveiligheidcampagne, waaraan bekende artiesten en sporters meewerken als ambassadeurs. Zo stimuleren Pharrel Williams, Rafael Nadal en Nico Rosberg mensen een bijdrage te leveren aan een veiliger verkeer.

De campagne, met de naam #3500lives, brengt eenvoudige en universele boodschappen over die levens moeten redden op de weg. Per dag komen wereldwijd namelijk maar liefst 3500 mensen om het leven bij verkeersongevallen. Op jaarbasis gaat het om zo’n 1,25 miljoen mensen.

Tien regels

Het doel van de campagne is om met een concrete en positieve benadering bewustzijn te creëren en weggebruikers te stimuleren om eenvoudige, gemakkelijk toe te passen en efficiënte regels te hanteren. De campagne promoot tien regels, zoals ‘houd je aan de maximumsnelheid’, ‘ga nooit met alcohol op de weg op’, ‘doe je riem vast’ en ‘gebruik geen social media tijdens het rijden’.

70 landen

Buitenreclame op objecten op impactvolle locaties worden ingezet in deze campagne, die is uitgewerkt door communicatiebureau Meanings. De beelden zijn gemaakt door fotografe Vanessa von Zitsewitz. De #3500lives-campagne is vertaald in 30 talen en momenteel al live in 30 steden in onder meer de Verenigde Staten, Australië, Japan en Brazilië. Maar ook in Amsterdam aan de Stadhouderskade was al een van de billboards te zien. De campagne zal aan het eind van 2017 te zien zijn geweest in meer dan 70 landen.

Hieronder een video over deze awarenesscampagne.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.