Signnieuws

Het evenement ‘Interieurinnovaties met print’ dat Canon voor het vijfde jaar op rij organiseerde, is goed bezocht. Zo’n 200 geïnteresseerden waren woensdag 14 november aanwezig in DeFabrique in Utrecht.

Op deze karakteristieke locatie stond de deelnemers een inspirerend middagprogramma te wachten. Om het aanbod nog beter aan te laten sluiten op de individuele wensen, koos Canon voor twee gastsprekers die hun toehoorders meenamen in de wereld van design en innovatie, waarna break-out sessies waren te volgen die vooraf door een ieder zelf kon worden bepaald.

Waarde toevoegen

Wilco Verheij, Channel Director Industrial & Production Solutions van Canon Nederland, liet weten dat de dag bedoeld was om te inspireren. “Een van onze markten is interieurprinten, waarbij het gaat om waarde toevoegen aan producten en het interieur. 8 procent van onze omzet vloeit terug in R&D. Maar de hele interieurketen moet nadenken over totaaloplossingen bieden. Welke toepassingen kunnen we maken?”

Design Thinking

Gastspreker Han Toebast van het design- en innovatiebedrijf VanBerlo ging in op het onderwerp ‘Design Thinking’ dat hij omschreef als: “Een probleem oplossen dat continu in beweging is.” In zijn presentatie had hij veel interactie met het publiek en wilde graag met zijn toehoorders juist voorbij het product denken.”

Customer engagement

‘If not us, then who?’ Die vraag hield Edwin Schenk van Dutch Design Foundation het publiek voor. Zijn verhaal ging over de Dutch Design Week (DDW), ontwerpen die daar werden gepresenteerd en de verhalen erachter. De gemene deler in de verhalen van zowel Toebast als Schenk was het belang van ‘customer engagement’.

Break-out sessies

Ook in de break-out sessies was er een rol weggelegd voor VanBerlo en DDW. Daarnaast werd een sessie verzorgd door Print Unlimited met als onderwerp ‘Textiel in interieur’. Layered printing made easy , een demo van de UVgel printtechnologie op de Océ Colorado 1640, en een workshop wandbekleding waren drie sessies die werden verzorgd door Canon zelf.

Presentaties partners

Samen met partners Sanimood, StickerCompany, Print Unlimited en Peter van Ede/Creative Playground presenteerde Canon in een van de ruimtes in DeFabrique de mogelijkheden van interieurinnovaties met print. Deze bedrijven lieten op eigen wijze zien welke toepassingen zoal mogelijk zijn. Tijdens de ontvangst en borrel na afloop kon een ieder daar terecht met vragen of om ideeën uit te wisselen.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.