Signnieuws

Coca-Cola en het World Wide Fund (WWF) hebben het eerste ‘levende' billboard onthuld in Manilla, de Filippijnen. De groene stukjes rond de colafles zijn namelijk duizenden Fukien theeplanten, verspreid over de 320 vierkante meter canvas.

Coca-Cola en het WWF onthullen levende billboardElke plant kan jaarlijks 6,5 kg koolstofdioxide absorberen, dit komt neer op een totaal van meer dan 20 ton koolstofdioxide absorptie. Daarnaast is het billboard gemaakt van gerecyclede materialen. De plantenpotten zijn gemaakt van gerecyclede colaflessen, terwijl de potgrond is samengesteld uit industriële bijproducten en organische meststoffen. Voor het bewateren en voeden van de planten, is het billboard uitgerust met een efficiënt trickle-down irrigatiesysteem.

Al langere tijd bestaat er een samenwerking tussen Coca-Cola Philippines en het WWF aldaar.

De groene stukjes rond de colafles zijn duizenden Fukien theeplanten, verspreid over 18x18 meter canvas.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.