Signnieuws

Duurzaamheid en sign gaan nog lang niet hand in hand. Maar er zijn inmiddels tal van signbedrijven die hun ecologische voetafdruk willen verminderen en klanten duurzame alternatieven bieden. Kleefkracht van Patrick Kloth uit Den Bosch is één van die voorlopers: “Wij kunnen nu nog niet zeggen dat we een 100 procent ‘groen’ signbedrijf zijn, maar willen daar wel heel snel naartoe.”

Patrick Kloth.

Toe naar circulaire wereld

Patrick Kloth (49) is de eerste om toe te geven dat de signbranche waarin hij zijn brood verdient niet bepaald de meest duurzame sector is. Daarvoor ziet de eigenaar van Kleefkracht uit Den Bosch te veel milieuvervuilende materialen en grondstoffen en producten die na éénmalig gebruik bij het oud vuil belanden. Dat moet en kan ook anders, vindt de Bosschenaar. Dus slaat hij met Kleefkracht een nieuwe weg in. “Voor mij is het belangrijk dat Kleefkracht straks als groene signmaker in de markt bekend staat. Ik snap dat dit een moeilijk verhaal is wanneer je stickers en producten van pvc verkoopt. Dus moeten we als bedrijf en branche toe naar een circulaire wereld.”

Lees hier het volledige artikel:
‘Kleefkracht wil kleine ecologische voetafdruk’

Dit verhaal staat ook in Sign+ Magazine nummer 2-2022.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.