Signnieuws

Na een sluiting van ruim tien weken vanwege de coronacrisis, zal Design Museum Den Bosch op 1 juni de deuren weer openen. Zo gaat ook de tentoonstelling ‘De poster is dood’ in première.

“We worden omringd door plaatjes: reclames vechten overal om onze aandacht. Maar waar posters vroeger stil stonden, wordt onze blik nu steeds vaker getrokken door bewegende beelden”, staat in de aankondiging.

Bewegende beelden

“De traditionele grafische vormgeving op papier wordt zo langzaamaan vervangen door motion design op schermen. In de tentoonstelling De poster is dood presenteert Design Museum Den Bosch het werk van acht ontwerpbureaus die een rol spelen in de opkomst van de digitale reclamevormgeving in de buitenruimte. Met werk van o.a. Merijn & Jurriaan Hos, Thonik voor Holland Festival, Hansje van Halem en Jurriaan Hos voor Lowlands en Lesley Moore voor Design Museum Den Bosch”, aldus het persbericht.

Ook is er de tentoonstelling BodyDrift – Anatomies of the Future.

Maatregelen

Design Museum Den Bosch heeft ingespeeld op de coronacrisis door beperkte online ticketverkoop, aangescherpte hygiënemaatregelen en met een voorgeschreven looproute door het pand wordt de veiligheid van zowel bezoekers als medewerkers gewaarborgd.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.