Signnieuws

Op 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang bewegend design van internationale ontwerpers.

DEMO 2019 op Amsterdam Centraal Station (Foto: Aad Hoogendoorn)

Commerciële advertenties in het straatbeeld maken die dag plaats voor inspirerende ontwerpen. Volgens de organisatie is DEMO hiermee de grootste openluchttentoonstelling ter wereld.

Duizenden schermen

Bewegende kunstwerken van nationale en internationale ontwerpers zullen te zien zijn op duizenden digitale schermen overal in Nederland. Werken van gevestigde namen en jong talent; iedereen kan een ontwerp insturen. Een jury onder leiding van Liza Enebeis (creatief directeur van Studio Dumbar) selecteert de beste inzendingen. Enebeis: “DEMO is niet alleen een nieuw soort designfestival, het transformeert ook het hele land in één grote levende tentoonstelling.’

DEMO 2019 (Foto: Aad Hoogendoorn)

DEMO 2022 is een initiatief van Studio Dumbar en Exterion Media NL. Digital Out-of-Home exploitanten Exterion Media, JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations werken mee aan het initiatief.

Ambitie

De eerste editie van DEMO vond plaats in 2019 op Amsterdam Centraal. Op de 80 schermen van het station werden 400 motion design werken van 253 ontwerpers uit 37 landen tentoongesteld. De organisatie heeft de ambitie om DEMO de komende jaren uit te breiden naar een festival dat zich op één dag op verschillende plaatsen in de (digitale) wereld afspeelt.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.