Diana Janssen treedt op 1 maart aan als de nieuwe directeur van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Zij volgt Madeleine van Lennep op, die in april met pensioen gaat.

Gefascineerd
Janssen stopt met haar huidige functie als directeur van de vereniging voor data en marketing (DDMA). Over haar overstap zegt zij: “Ik volg al jaren met veel interesse het werk van Nederlandse ontwerpers en ben gefascineerd door hun intelligente en innovatieve benadering van de problemen waar de wereld voor staat. Ik kijk ernaar uit samen met de leden van BNO mooie nieuwe hoofdstukken toe te voegen aan de rijke historie van Dutch Design.”
De ideale opvolger
Volgens BNO-voorzitter Herbert Seevinck heeft BNO in Janssen een opvolger gevonden de organisatie naar een volgende fase kan tillen. “Met nog meer nadruk op digitalisering, data-gedreven werken en andere mogelijkheden die nieuwe technologieën bieden”, zegt hij. “Zij heeft oog voor de transformerende waarde en vermogens van ontwerpers in relatie tot de urgente maatschappelijke opgaven. Daarnaast kent ze uit ervaring natuurlijk heel goed de waarde en potentie van een vereniging.”
Werkverleden
Janssen werkte na haar masterstudies communicatie- en taal & literatuurwetenschap, onder andere als hoofd digitale diensten bij Radio Nederland Wereldomroep en als secretaris media en e-cultuur bij de Raad voor Cultuur. Sinds 2006 is zij directeur van de DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.
Afscheid Madeleine van Lennep
Madeleine van Lennep neemt op 30 maart officieel afscheid als directeur van de BNO tijdens een feestelijke bijeenkomst na afloop van de Algemene Ledenvergadering van de BNO. Dit is ook de gelegenheid waarbij Diana Janssen zich als nieuwe directeur aan de BNO-community presenteert.