Signnieuws

De beursorganisatie van Sign & Print Festival introduceert op 11 en 12 maart 2020 de smartbadge technologie. Een ‘digitaal visitekaartje’ voor zowel partners als bezoekers.

Bij binnenkomst ontvangt iedere bezoeker een badge waarin een speciale chip is verwerkt: de smartbadge. Met deze badge kan de bezoeker partnerstands en experiences scannen waarin hij of zij geïnteresseerd is en graag meer informatie over wilt ontvangen. Na afloop van het beursbezoek ontvangt de bezoeker een e-mail met daarin een overzicht van alle exposanten die hij of zij gescand heeft.

Met de ‘smartbadge’ kan de bezoeker partnerstands en experiences scannen waarin hij of zij geïnteresseerd is en graag meer informatie over wilt ontvangen.

“Deze unieke tool is op andere vakbeurzen van Easyfairs al een succes gebleken en wij kijken dan ook met veel interesse uit naar de kennismaking van de grafimedia en signindustrie met de smartbadge technologie”, aldus Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Manager Sign & Print Festival.

Digitaal visitekaartje

De smartbadge dient als een zogeheten ‘digitaal visitekaartje’ voor zowel partners als bezoekers. Van den Nieuwenhuizen: “Wij dragen print een warm hart toe, maar tegelijkertijd zijn wij ons ook bewust van de digitalisering van de huidige sector. Het valt de laatste tijd steeds meer op dat niet iedereen meer de traditionele visitekaartjes op zak heeft. Daarom zijn wij enorm blij dat bezoekers nu met het scannen van de badge alle informatie van de gescande partners en experiences in één handig overzicht ontvangt bij thuiskomst. De bezoeker ontvangt dus alleen digitale informatie van partners waarin hij of zij zelf interesse heeft getoond.”

Win-win situatie

Van den Nieuwenhuizen: “Het is een win-win situatie. We leven in een tijdperk dat tijd vaak een bottleneck is. Dit is onder bezoekers ook bij beursbezoeken soms het geval, ondanks dat we het beursbezoek met alle kennissessies, workshops en exposities enorm weten te verlengen. Een bezoeker in tijdnood die wel interesse heeft in een bepaalde partner kan met een simpele ‘swipe’ langs de smartbadge gemakkelijk informatie inwinnen om later contact te zoeken. Je exposure en ROI krijgt hiermee een enorme boost.”

Tijdens het Sign & Print Festival zullen hostessen bezoekers helpen bij het gebruik van de smartbadge.

Vanaf 2020 gaan alle beurzen van Easyfairs in Nederland werken met deze smartbadge technologie. Van den Nieuwenhuizen: “Het is voor zowel onze bezoekers als exposanten volledig nieuw. Daarom zetten we tijdens de beurs hostessen in die bezoekers gaan helpen bij het gebruik van de smartbadge. Het is een zeer gebruiksvriendelijke en eenvoudige tool om informatie te verzamelen, want de bezoeker hoeft enkel de badgelezer van de exposant aan te raken met zijn of haar badge. Vervolgens gaat een groen lichtje aan en piept de badgelezer. Later op de dag ontvangt de bezoeker alle verzamelde exposanteninformatie per mail.”

Inspelen op trends

“Deze technologie past ook perfect bij onze missie ‘Visit the future’. Niet alleen maken we het verzamelen van informatie eenvoudiger, ook spelen we hiermee in op de trends in de markt op het gebied van duurzaamheid en technologieën. Met het oog op de toekomst werken wij aan een duurzame beursbeleving”, aldus van den Nieuwenhuizen

De eerste editie van Sign & Print Festival vindt op 11 & 12 maart 2020 plaats in Evenementenhal Gorinchem. Bekijk de website van Sign & Print Festival voor meer informatie over de beurs en over de smartbadge technologie: www.signprintexpo.nl.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.