De organisatie van Viscom Düsseldorf 2009 organiseert voor de derde keer de Digital Signage Best Practice Award. Deelname aan de wedstrijd staat ook open voor bedrijven die niet deelnemen aan deze beurs.
De Digital Signage Best Practice Award is bedoeld om de het communicatiemiddel digital signage te promoten en om meer bedrijven aan te moedigen het product in hun assortiment op te nemen, aldus de organisatie van Viscom Düsseldorf 2009, de vakbeurs die van 1 tot en met 3 oktober dit jaar plaatsvindt.
Er zijn vijf categorieën waarvoor kan worden ingeschreven:
Retail Signage – digitale toepassingen in de retail- en handelomgeving
Information Signage – informatie in digitale vorm, beschikbaar in openbare ruimtes
Routing – bewegwijzering
Content – content/inhoud voor digital signage systemen
Interactivity – vormen van digital signage met interactieve elementen
Fabrikanten, service providers, software- en hardwarebureaus kunnen zich inschrijven, op voorwaarde dat de systemen zijn ontwikkeld in samenspraak met de klant en leverancier. Informatie en inschrijven kan tot en met 31 juli 2009.