Signnieuws

Brancheorganisatie Si’bon organiseerde donderdag 12 april samen met aangesloten leverancier Ultro International een workshop over digital signage. Maar liefst 80 geïnteresseerden kwamen hierop af.

Digital signage krijgt een steeds grotere rol in visuele communicatie. Of het nu gaat om winkels, wachtkamers, sportscholen of beurzen, beeldschermen als informatiedragers rukken op. Toch lijken veel signbedrijven huiverig om hier een rol in te spelen. Onnodig, stelt Pieter Sneep van Ultro International, die nu een brede en toegankelijke toepassing voor digital signage aanbiedt.

Eenvoudig content maken

Tijdens de bijeenkomst van Si’bon en Ultro werd inhoudelijk ingegaan op hoe laagdrempelig digital signage kan zijn. Ultro is een samenwerking aangegaan met het Engelse bedrijf Allsee Technologies en toonde hoe eenvoudig het is om content te maken. In de workshop werd daar volop mee geëxperimenteerd, waarna de content direct voor de aanwezigen zichtbaar was op een beeldscherm.

Interessant voor signmakers

De content voor de schermen kan op twee manieren worden overgezet naar een beeldscherm: via usb-stick of met een licentie via een speciale ‘my signage’ portal. Het werken met digital signage kan een signmaker extra werk opleveren, stelt Sneep.

In het komende Sign+ Magazine (nr. 3 – verschijning rond 24 april) staat een interview met Sneep, waarin hij uit de doeken doet hoe eenvoudig de door hem aangeboden toepassing is. “Veel signbedrijven willen wel iets doen met digital signage, maar vinden het toch spannend. Maar als jij het niet aanbiedt, doet een ander het wel, ook vanuit andere bedrijfstakken.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.