ZetaDisplay heeft in meer dan honderd KFC-restaurants in Nederland en België zes schermen geplaatst die moeten dienen als digitale menuborden. In de personeelsruimte van deze vestigingen hangen schermen voor interne communicatie. Daarnaast lopen er bij diverse vestigingen ook tests met digitale schermen die gericht zijn op voorbijgangers.

Succesvolle test
Het betreft een samenwerking met KFC en Boostr Agency. Deze is het gevolg van een test met de ZetaDisplay webOS-oplossing die in 2015 begon in KFC-restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Boostr Agency, met vestigingen in Amsterdam & Zwolle werkt sinds 2020 samen met KFC. Zij verzorgen in Nederland en België de uitvoering van de marketing en communicatie in en om alle restaurants.
Bart de Kool, Managing Partner bij Boostr Agency: “Samen met KFC hebben wij een visie op de in-restaurant customer journey gedefinieerd waarmee we de markt op zijn gegaan. ZetaDisplay kwam als sterkste uit de bus met een competitieve prijsstelling, maar bovenal een zeer sterke innovatie en integratie pipeline waarmee we direct uitvoering kunnen gaan geven aan de transformatie die we voor ogen hebben. We kijken er erg naar uit om de resultaten van KFC een flinke boost te gaan geven.”
Nauwkeurige afstemming
De diverse communicatiemiddelen in en om KFC-restaurants zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd en worden voor elke periode middels een landelijk path-to-purchase ingepland, waarbij geprinte en digitale assets naadloos aansluiten. Zo worden alle touchpoints consistent en effectief benut. “De digitale customer journey die ZetaDisplay op basis van jarenlange ervaring voor KFC heeft ontwikkeld, sluit perfect aan op de visie en strategie van Boostr Agency”, zegt René de Jong, marketing & salesdirector ZetaDisplay. “Wij kijken enorm uit naar deze samenwerking en zullen elkaar blijven uitdagen ten einde de klant optimaal te kunnen bedienen.”