Signnieuws

Na demonstraties op beurzen in 2016 en 2017 is de Mimaki Tiger 1800B textielprinter goed ontvangen door textiel- en kledingprofessionals, laat de fabrikant weten. De printer is beschikbaar in direct naar textiel (reactieve inkt) en sublimatie (transfer) versies.

Met een maximale printsnelheid van 385 m2/uur past de Tiger-1800B in hoge volume productieomgevingen waar tot nu toe traditionele drukmethodes gangbaar zijn met analoge machines. De voordelen van digitaal printen zijn efficiënter en kosteneffectiever korte runs produceren, customized stoffen en kleding fabriceren, en samples maken.

Textielprinter hoge volumes

Mimaki zette al vroeg de eerste stappen in digitaal textiel printen, reeds in 1998″, vertelt Ronald van den Broek, Algemeen Salesmanager Mimaki Europe. “In de daarop volgende jaren hebben diepgaande ervaring opgedaan met printen op textiel en een robuust machineaanbod opgebouwd. We hebben ook inkten op de markt gebracht voor ons printers voor vrijwel elk soort textiel. Met de Tiger 1800B zijn we ons gaan bewegen van entry-level en mid-range printers naar een echt productiemodel, die de transformatie van analoog naar digitaal, die de industrie nu ondergaat, zal versnellen. Digitaal textiel printen is gemiddeld met 30% gegroeid de afgelopen vijf jaar, en wij geloven dat het een blijvend groeisegment zal zijn de komende jaren.”

Voordelen digitaal

Van den Broek stelt dat de digitale transformatie grotendeels wordt geleid door merken en retailers die sneller willen produceren, vaker collecties willen wisselen, hun voorraad willen verminderen en minder afval willen produceren. Met de productiemachines zoals de Mimaki Tiger 1800B zullen kleding- en home textile fabrikanten profiteren van de digitale technologie.

“De Mimaki Tiger 1800B kan producenten zeker helpen, willen die hun strepen verdienen in textiel printen“, aldus Van den Broek.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.