Signnieuws

De Vakdag Print & Sign is woensdag 6 februari goed bezocht, maar wel door overwegend grafisch publiek. Nieuws van die dag: Print.com heeft textieldrukkerij Brezo overgenomen.

Het is niet de enige overname die Print.com heeft gedaan. Eigenaar Marco Aarnink van Print.com kondigde aan ook TMB Print & Sign te hebben verworven per 1 januari 2019.

Hoge opkomst in Nieuwegein op de Vakdag Print & Sign.

Overwegend grafisch

Ook al draagt de Vakdag de naam Print & Sign, qua partnerstands en bezoekers lag de nadruk vooral op grafisch en digitaal drukken. Evenals bij de vorige editie was het aandeel sign erg klein te noemen.

Hockeycoach Marc Lammers

De Vakdag is met name een netwerkdag en bezoekers kunnen kiezen uit een ruim aanbod aan sprekerssessies. Zo trok hockeycoach Marc Lammers een volle zaal met zijn presentatie ‘Zonder innovaties word je nooit kampioen’.

Hockeycoach Marc Lammers tijdens de Vakdag Print & Sign 2019.

Hij vertelde over hoe belangrijk het is om data te verzamelen van hoe sporters presteren. “Die metingen gebruik ik om te inspireren. Dit kunt u ook toepassen, want meten is weten. Spreek niet over ‘veranderen’ of ‘change management’, maar noem het ‘improve management’. Want je moet je mensen meekrijgen in zo’n traject en die willen weten: ‘What’s in it for me?'”

Lammers geeft dan ook geen feedback, maar ‘feedforward’. “Niet beoordelen, maar progressiegesprekken voeren. Zo creëer je betrokkenheid. In mijn coaching focuste ik teveel op dingen die fout gingen.” Hij leerde niet langer op zijn onderbuikgevoel af te gaan. “Data maken dingen zichtbaar, en daarmee zorgt digitalisering voor innovatie.”

Marc Lammers: “In mijn coaching focuste ik teveel op dingen die fout gingen.”

Maatwerk stickers

Een pop-up store in Amsterdam is volledig bestickerd.

Ook Tinus Kouwenberg van StickerCompany was een van de gastsprekers. Uit zijn verhaal bleek dat stickers – in welk formaat ook – een van zijn passies is. Een mooi praktijkvoorbeeld was een complete bestickering van een pop-up store in Amsterdam. Lees het bericht hierover.

Klanten zijn nét mensen

Hekkensluiter van de avond was auteur Jos Burgers die de lachers op zijn hand kreeg met zijn presentatie ‘Klanten zijn nét mensen’. Een van zijn adviezen: steek geen tijd in offertes, er komt toch niets uit. “Geef ook geen antwoord op vragen van klanten, maar probeer de vraag achter de vraag te achterhalen.”

Hij liet op humoristische wijze verkopers inzien dat ze verkeerd bezig zijn en hoe ze gesprekken met klanten anders moeten aanpakken. En ook hoe ze klanten een fan van hun onderneming kunnen laten worden.

Auteur Jos Burgers geeft op humoristische wijze zijn advies over klantenbenadering.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.