Signnieuws

Onderzoek naar OOH-reclame in Duitsland leert dat iedere euro die wordt geïnvesteerd vier tot negen keer zoveel oplevert. Dat is gebaseerd op analyse van data van 234 crossmediale campagnes.

‘Hoe houdt u uw media-investering in verkooppromotie efficiënt?’, was de kernvraag van het onderzoek. ‘Met Out of Home-reclame’, is een mogelijk verstandig antwoord op die vraag, zo blijkt na analyse van de uitkomsten. OOH, gemeten naar zijn aandeel in de mediamix, biedt een hoge verkoopfactor in campagnes met verkopen als doel.

ROI-studie

Elke euro die hier in OOH aan media-uitgaven wordt besteed, levert gemiddeld vier keer de euro aan omzet op. Afhankelijk van de branche kan dat zelfs acht tot negen keer zoveel zijn. Dit is het kernresultaat van de ‘ROI-studie OOH 2020, een nieuwe meta-analyse over de impact en efficiëntie van out of home in de mediamix.

De gehele meta-analyse is hier te lezen.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.