Sinds begin december maken ook Singapore Airlines en ArkeFly gebruik van de Schiphol Innovative Gate. Deze ultramoderne gate op de G-pier maakt het luchtvaartmaatschappijen mogelijk zich herkenbaar, onderscheidend en in de eigen huisstijl te presenteren.
De innovatieve gate is een in juni 2010 volledig vernieuwde en opnieuw ingerichte gate op de G-pier. Het vooruitstrevend toepassen van elementen als verlichting, beeld, design, dynamische informatievoorziening en entertainment maken de gate voor passagiers comfortabel en sfeervol. Klik hier voor een filmpje over de Innovative Gate.
Philips
Schiphol heeft bij de ontwikkeling ervan nauw samengewerkt met Philips, die haar services en oplossingen op het gebied van innovatie combineert met een focus op menselijk welzijn. Cathay Pacific was in juni de eerste luchtvaartmaatschappij die de gate met een volledig eigen branding in gebruik nam.
ArkeFly
Arno van Dijk, Deputy Manager Ground Services ArkeFly: "Wij doen mee aan deze pilot om de afhandeling bij de gate zo aangenaam mogelijk te maken voor onze passagiers en hen optimaal te informeren over de services van ArkeFly. De innovatieve elementen zoals verlichting, beeld, en dynamische informatievoorziening prikkelen de zintuigen van de passagiers en geven de gate een eigen gezicht. Het is een prestigieus project waar ArkeFly graag haar naam aan verbindt."
Positief
De eerste resultaten van onderzoek onder passagiers tonen aan dat de innovatieve gate een positief effect heeft op de passagiersperceptie. Het totaal oordeel over het verblijf aan de gate werd positiever gewaardeerd in vergelijking met de oude situatie. Met name wachtcomfort, sfeer en inrichting dragen hieraan positief bij.
De ervaringen die Schiphol momenteel opdoet met deze gate, vormen de basis voor de inrichting en aanpassing bij gates en pieren in de toekomst.