Signnieuws

‘Uitpakken is inpakken' was dit jaar het thema van de vierde Etalage van het Jaar verkiezing van Beekwilder. De winnende etalage is volgens de jury een waar kunstwerk dat kijkers weet in te pakken.

Beekwilder kon rekenen op honderden inzendingen voor de Etalage van het Jaar award. Hieruit werden 24 nominaties geselecteerd, waaruit de vakjury – bestaande uit zakenvrouw Annemarie van Gaal, Willem Hans Beens (hoofd styling Eijerkamp Zutphen) en Dennis Wiegerinck (winnaar 2009) – de drie besten moesten filteren.

 
Criteria waren stopkracht, vakmanschap, compositie en totaalbeeld. "Het was moeilijk om te kiezen uit zoveel mooie inzendingen met internationale allure. Maar kijkend naar eigenheid, gedrevenheid en passie vonden wij dit het meeste terug in Atelier Inge Koenen", aldus voorzitter Willem Hans Beens. Volgens de vakjury wist Atelier Inge Koenen met haar gedurfde etalage (foto), ‘een waar kunstwerk', kijkers in te pakken. De stopkracht zat in de combinatie van originaliteit, simplesse en creativiteit.

De etalage van de zelfstandig onderneemster, van huis uit kunstenares, leverde een dappere nek aan nek race met de andere winnaars. De tweede prijs ging naar Rinsma Fashion Plaza uit Gorredijk, de concerns We en Zara eindigden op een gedeelde derde plaats. Behalve de award ontving de winnaar ook een reis naar New York.  

Voor de Publieksprijs werd ruim 2000 keer gestemd via de website van Beekwilder. Hier rolde Ralph Lauren Creative Department als grootste winnaar uit de bus. Bekijk hier alle winnaars van 2010.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.