Voor de derde keer op rij organiseerde Frans Beekwilder, de specialist in productpresentatie en sfeerondersteuning, het event ‘Visual Language'. Daar werd de winnaar van de ‘Etalage van het Jaar 2009' bekendgemaakt: ‘Prada' van Atelier 25.
Uit meer dan 300 inzendingen werden 24 etalages genomineerd. Aan de jury, bestaande uit Koos van Reesch (Retail journalist), Romeo Sommers (Manager Trends&Styling bij Intratuin) en Jan Aarntzen (Succesvol theatervormgever en kostuumontwerper), de moeilijke taak hieruit een winnaar te kiezen. (Foto's van het event zijn hier te zien).
Opmerkelijk is dat De Bijenkorf, genomineerd met hun Victor & Rolf etalage, zich heeft teruggetrokken uit de wedstrijd. Dit omdat het totaalconcept meer behelsde dan één etalage. De juryleden waren verbaasd, want De Bijenkorf had ook een goede kans gemaakt op de titel.
Beste etalage
De kwaliteit van de inzendingen was dit jaar zeer hoog, aldus de vakjury die lang verdeeld was. Uiteindelijk werd gekozen voor Atelier 25 met de etalage voor &V Spa & Store: ‘Prada'. De inzending van Atelier 25, die de prijs in ontvangst mocht nemen uit handen van Karin Bloemen, blinkt uit doordat deze opvallend is. Door de felle kleur in de achtergrond heeft de etalage enorme stopkracht. Het concept is origineel en zeer vernieuwend.
Publieksprijs
Ook het publiek kon inzendingen beoordelen door via etalagevanhetjaar2009 te stemmen voor de Publieksprijs. In deze categorie wist Men at Work met de etalage ‘Perzische Tapijten' de meeste stemmen achter zich te krijgen.
Aanstormend Talent
Het Aanstormend Talent van dit jaar is een groep leerlingen van de vakopleiding Nimeto, opleiding MP (Medewerker Productpresentatie) uit Utrecht met hun Sinterklaasetalage. Een traditionele Sinterklaaspresentatie in een origineel nieuw jasje gestoken.
Kunnen wij nog meedoen met de beste etalage van 2016?
Alles over de ‘Etalage van het Jaar’ is te vinden op:
http://www.beekwilder.com/nl/beekwilder-blog/etalage-van-het-jaar/