Signnieuws

Om het 40-jarig jubileum te vieren, organiseerde Blomsma Groep vrijdag 27 september een Open Huis op de hoofdlocatie in Zoetermeer. Rond de 400 klanten, leveranciers en andere relaties namen een kijkje achter de schermen van dit allround signbedrijf.

Rond de 400 mensen kwamen af op het feestelijke Open Huis bij Blomsma.

In het ruime pand waren alle afdelingen opengesteld en vonden live demonstraties plaats in de verschillende divisies. Variërend van de nieuwe glanzende carwrapfolie van 3M (2080-serie) die werd aangebracht op een auto tot de mogelijkheden van veiligheidsfolie, waarbij een raam met een hamer werd toegetakeld, zonder rondvliegend glas.

Seminars

Maar ook inhoudelijk was er het een en ander te beleven. In verschillende ruimtes vonden lezingen plaats. Willem Heijboer, die als directeur-eigenaar aan het roer staat van dit familiebedrijf, was blij met de grote opkomst: “Ik wil mensen op zo’n dag meer bieden dan een hapje en een drankje, maar ze ook inhoudelijk iets meegeven. Daarom bieden we verschillende seminars en presentaties én laten we mensen zien wat we doen en waar de producten die ze bij ons bestellen vandaan komen. We willen graag laten zien met hoeveel zorg en toewijding wij onze producten vervaardigen.”

De verschillende seminars werden goed bezocht.

Sociaal economisch betrokken

Heijboer kreeg als felicitatie uit handen van burgemeester Aptroot van Zoetermeer een oorkonde aangeboden. In een korte speech prees de burgemeester de onderneming vooral als sociaal economisch betrokken onderneming in Zoetermeer. “Blomsma betekent meer voor de mensen in de stad dan normaal is voor veel andere ondernemingen.” Naast jarenlange bestuurdersrollen in diverse ondernemingsverenigingen heeft Heijboer een belangrijke bijdrage geleverd in de ontwikkeling en realisatie van Glasnet Zoetermeer, aldus de burgemeester.

Willem Heijboer kreeg een oorkonde aangeboden van burgemeester Aptroot van Zoetermeer.

Historie

Heijboer ging zelf in een toespraak in op de 40-jarige geschiedenis van het familiebedrijf. Waar het bedrijf in 1979 begon als technisch teken- en adviesbureau is het bedrijf in veertig uitgegroeid dot een totaalleverancier op het gebied van visuele communicatie, met vijf divisies en ongeveer 120 medewerkers, verdeeld over vier vestigingen (inclusief het Duitse Oldenburg). Zelf kwam Heijboer in 1981 bij Blomsma in dienst, afkomstig vanuit de beroepsbrandweer, met als vakgebied veiligheidskunde. In 1989 nam hij het bedrijf over en zorgde voor een doorstart toen Blomsma in zwaar weer verkeerde.

Personeel

Willem Heijboer (midden) met het kunstwerk dat hem was aangeboden door het personeel.

Met zichtbare ontroering vertelde hij dat het personeel hem de dag ervoor had verrast met een bijzonder kunstwerk. “Met op het kaartje als tekst: De stam van de organisatie wordt gevormd door een mensfiguur die door zijn inzet het geheel tot grote hoogte brengt. Het symboliseert de verschillende divisies die samenkomen; het zijn allemaal mensen die het met elkaar in de praktijk doen. Heel passend voor onze organisatie. Daar word ik gewoon even stil van.”

Kruisbestuiving

Bezoekers konden deze middag ook een kijkje nemen bij de andere onderdelen van Blomsma. Want bij een bedrijf met meerdere divisies, zoals Blomsma, weten klanten lang niet altijd welke mogelijkheden het bedrijf nog meer te bieden heeft. “Deze kruisbestuiving werkt goed, weten we uit eerdere ervaringen”, vertelde Ron Teeuw, senior projectmanager bij Blomsma Print & Sign.

Een kijkje achter de schermen, van carwrap tot vluchtwegsignalering.

Na het middagprogramma werd het jubileumfeest voortgezet met personeel en hun familie.

In Sign+ Magazine nummer 7 zal een uitgebreider verslag van dit Open Huis te lezen zijn.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.