Signnieuws

De Fespa Global Print Expo en European Sign Expo zijn dinsdag 12 oktober van start gegaan in Amsterdam RAI. Minder groot dan andere jaren, maar exposanten en bezoekers waren zichtbaar verheugd elkaar na lange tijd weer op de beursvloer te kunnen ontmoeten.

Exposanten en bezoekers waren zichtbaar verheugd elkaar na lange tijd weer op de beursvloer te kunnen ontmoeten.

Eén grote hal en drie kleinere hallen vormen het decor voor de Internationale Fespa-beurs, die deze week in combinatie met de European Sign Expo plaatsvindt in Amsterdam.

Bekijk hier onze filmimpressie vanaf de beursvloer.

Hollands tintje

Hoewel het een internationale beurs is, maakte de locatie in Amsterdam dat er extra veel bezoekers uit Nederland, België en Duitsland rondliepen. Toch zijn veel exposanten zichtbaar verbaasd over het grote aantal internationale bezoekers dat de weg naar Amsterdam wisten te vinden. Een aantal grote spelers, zoals HP en 3M, ontbreekt op de beurs en bezoekers en exposanten uit onder meer Amerika, Afrika en Azië zijn schaars. Toch is er genoeg te doen en te zien op de beursvloer. Dat benadrukt ook Wouter van As, voorzitter van Fespa Nederland, die woensdag 13 oktober om 13.00 uur in samenwerking met Fespa België voor geïnteresseerden een rondleiding verzorgen over de beursvloer. “Aansluiten kan nog”, liet hij weten.

Een internationale Fespa-beurs met een Hollands tintje.

Ontmoeten centraal

De grootste drukte was in de grotere hal te vinden, waar spelers als Agfa, Mimaki, Canon en Orafol de grootste stands vulden. Toch waren veel stands kleiner dan op andere internationale Fespa-beurzen. De focus lag meer op ontmoeten, dan op het laten zien van alle noviteiten, was een veelgehoorde toelichting. “Het is zo fijn om klanten weer in real life te ontmoeten”, aldus Sabine Eisold van foliefabrikant Orafol.

Diverse noviteiten

Natuurlijk grepen exposanten de gelegenheid ook aan om nieuwe producten te tonen. Zo konden bezoekers bij Agfa kennismaken met ‘The Beast’; de 3,3 meter brede hybride Jeti Tauro H3300 UHS LED-inkjetprinter is Agfa’s nieuwe vlaggenschip voor het hoogste sign & display-marktsegment. Bij Hexis werd nieuwe raamtintfolie voor automotive gepresenteerd onder de naam Skyfall. “Raamfolie in acht verschillende tinten”, aldus Fred Achtien van Hexis. Het Portugese ROQ liet een Direct-to-Garment carrousel met 16 paletten zien, de ROQ Now, die geprinte shirts tot 200 stuks per uur kan produceren. Veel aandacht trok de stand van het Litouwse Veika, met een printtechnologie die print en reliëf combineert en opvallende interieurtoepassingen liet zien, onder de naam Dimense.

European Sign Expo

Eén van de kleinere hallen is ingericht als ‘European Sign Expo’, met minder printgerelateerde items. Opvallend vooraan de stand van Efka, waar frames de boventoon voerden. Mobile Light Box presenteerde in deze zelfde hal mobiele doeklichtbakken die zonder gereedschap in elkaar zijn te zetten en nu ook verkrijgbaar zijn met een batterij verwerkt in de voet van het frame.

Hieronder een impressie van de beursvloer in beeld.

Een uitgebreid verslag van de beurs en de verschillende noviteiten is binnenkort te lezen in Sign+ Magazine nummer 7.

BEZOEK

Fespa Global Print Expo en de European Sign Expo duren nog tot en met vrijdag 15 oktober. De beurs is elke dag geopend van 10.00 – 18.00 uur; op vrijdag van 10.00 – 16.00 uur.

Locatie: Amsterdam RAI

Bij gebruik van de promotionele code ESEH108 krijgt u 30 euro korting bij online registratie.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.