Signnieuws

‘Foutje, bedankt!’

Een banner met een spelfout of een reclamebord met een letter te weinig. Het zal iedere signmaker wel eens overkomen. Maar wie is verantwoordelijk voor zo’n fout en hoe los je het op?

Beker’inale’

Na de eindstrijd om de KNVB-beker tussen Ajax en Willem II (5 mei, 4-0) is een signmaker ongetwijfeld door de grond gezakt toen hij ‘zijn’ podium opgebouwd zag. Bekerinale stond er. De ‘f’ was vergeten. Ruim 2,3 miljoen mensen zagen het. In het genadeloze internettijdperk is ‘foutje, bedankt’ dan niet meer voldoende.

Verantwoordelijk of niet?

Toch, een fout is zo gemaakt en het zal iedereen weleens overkomen. De vraag is: hoe gaat de signmaker hiermee om en waar houdt zijn verantwoordelijkheid op?

In Sign+ Magazine nummer 6, dat net is verschenen, is hierover een artikel te lezen.

Poll

Maar we zijn ook benieuwd naar uw mening en ervaring. Daarom op onze site de volgende stelling: ‘Een spelfout in een geproduceerde tekstbanner is onze verantwoordelijkheid.’ Geef uw mening!

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.