Signnieuws

Op Viscom in Düsseldorf wordt getoond wat allemaal mogelijk is met digital signage. Daaraan gekoppeld is de wedstrijd ‘Digital Signage Best Practice Awards’. De genomineerden zijn nu bekend.

Voor de negende keer wordt deze wedstrijd georganiseerd. De Digital Signage Best Practice Award eert succesvolle, creatief geïmplementeerde en efficiënt geplande projecten in Europa. Dit jaar zaten  Silvia Talmon (The Store Designers), Bryan Crotaz (Silver Curve), Moritz Schuschnigg (Schuschnigg Communications), Mag. Christian Lunger (Lunger & Scheiber), Dr. Andreas Koller (Medienfabrik Gütersloh), Fabian Scholz (komma,tec redaction), Sabine Marinescu (Plot Magazin) en Viscom directeur Petra Lassahn in de jury. Zij nomineerden acht projecten in drie categorieën: Retail Signage, Interactive Signage en Content for Digital Signage.

Categorie Retail Signage

Bosch Experience Zone is genomineerd in de catergorie Retail Signage. Hier wordt een interactieve digital signage geïntegreerd in een moderne winkelinrichting. Bedoeld om klanten te informeren, maar ook om ze producten uit te laten proberen in een ‘real world’ setting. Klanten kunnen met behulp van QR-codes informatie printen en eveneens een wensenlijstje opstellen om later online te gaan shoppen. Dit project is ingezonden door dimedis, die de software kompas hiervoor heeft gebruikt.

dsbpa2015_eyefactive_-_optimum-media_-_aposhelf_interaktive_apotheken (Large)
Aposhelf interactieve apotheek.

De tweede genomineerde in deze categorie is het project ApoShelf: Interaktive virtuelle Regale am POS, ingezonden door eyefactive GmbH. De ApoShelf is een interactief schapsysteem voor apothekers. Er is een geautomatiseerd voorraadsysteem, klanten kunnen producten bekijken op touchscreens en plaatsen in de winkelwagen. Tevens kunnen ze video’s en productbeschrijvingen selecteren. Dit om een consult sneller te laten verlopen.

Als derde project is Ads in the Air genomineerd van FogScreen Ads in the Air Inc. Hierbij worden beelden die door de lucht zweven geprojecteerd op ‘mist’ en reageren op bewegingen van mensen.

dsbpa2015_ads_in_the_air (Large)
Ads in the air.

Het vierde project is afkomstig van Iltis & Wiesel en heet Transport der Emotionen vom roten Teppich zur Multi-Display Show. Foto’s van gasten op een sponsorachtergrond tijdens een rode loper event. Kortom, een mulitdisplay show. Foto’s van gasten moeten aandacht trekken naar bedrijfswebsites of -evenementen. Daarbij moeten zoveel mogelijk emoties worden getoond, want deze worden getransporteerd via WiFi naar beeldschermen op het evenement.

Categorie Interactive Signage

De categorie Interactive Signage telt drie genomineerden. Allereerst het project Round 360° multitouch bar tables in de Hyatt Istanbul sky bar van eyefactive GmbH. Het betreffen twee ronde tafels die aanrakingen, objecten en glazen herkennen dankzij multitouch tracking technologie. Hier draait alles om interactiviteit.

Het project Realignment of the Deutsche Post DHL Group Innovation Center van Grassfish Marketing Technologies GmbH is de tweede genomineerde.  In het nieuwe innovatiecentrum worden sociale en economische trends en oplossingen gevisualiseerd op interactieve schermen en video walls. Een content managementsysteem draagt zorg voor de gehele administratie van de mediacontent, alsook van de interactieve elementen waaronder ook licht en audio.

De derde is Talking Supermarket van Carlo Ratti AssociatI. In de Italiaanse supermarktketen Coop bevinden zich boven de schappen monitoren met informatie over de oorsprong van de ingrediënten en de ecologische voetafdruk, het aantal calorieën en mogelijke voedselallergieën. Een ‘pratende’ supermarkt met responsive digital signage was te zien op Expo Milan. Meer dan tweehonderd Kinect sensoren konden klantgebaren en lichaamstaal interpreteren, waardoor zij informatie over voedsel kregen.

Categorie Content for Digital Signage

dsbpa2015_sky_deutschland (Large)
Sky sportnieuwskanaal.

In de categorie Content for Digital Signage is slechts één project genomineerd, namelijk Digital Signage@Sky: Exklusive Premium‐Content from Sky Sports News HD van Ströer, 360 TV, Wartezimmer TV, Mediativ AG. Met het sportnieuwskanaal Sky Sport News HD stapt Sky Deutschland in de digital signage markt als contentprovider. Hier wordt exclusieve premium content geboden en het laatste sportnieuws uitgezonden. Verschillende formats en video looptijden betekenen dat korte clips van Sky Sport News HD (SSNHD) – Duitslands eerste 24-uurs sportnieuwskanaal – virtueel overal kan worden geintegreerd: op treinstations, vliegvelden en andere publieke wachttruimtes.

Prijsuitreiking

De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens een speciaal event op de eerste dag van de Viscom beurs, 4 november.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.