Het HP Stitch Benelux Event van TTS op 4 oktober werd druk bezocht. Grote trekker was de HP Stitch S1000. Deze 3,2 meter brede dye-sub printer werd voor het eerst in de Benelux gedemonstreerd.

Deze belangstelling is ook precies de reden waarom TTS eigenaar-directeur Floris Jan van den Heuvel per se een HP Stitc S1000 in de showroom in Moordrecht wilde hebben. “Veel klanten vinden een bezoek aan het HP hoofdkwartier in Barcelona te ver. Als dealer willen wij deze machine daarom hier gewoon hebben staan. Europees gezien is soft signage een belangrijk onderdeel van de signmarkt. Denk aan vlaggen, banners, backlits, frontlits, aankleding van evenementen en interieurdecoratie. Juist in dit segment, waar wij al een sterke positie hebben met onze textielmedia, zien we grote kansen voor de HP Stitch S1000.”

Broertjes
Tijdens het event waren ook de kleinere broertjes, de S500 en S300 (twee 64 inch dye-sub printers), aan het werk te zien. De S300 is ideaal voor nieuwkomers op de markt en S500 is meer geschikt voor grotere productieomgevingen. De HP Stitch printers combineren de HP Thermal Inkjet-technologie met eigen sublimatie-inkten voor diepe kleuren met een hoge duurzaamheid.
‘On-demand’

Johan Spies gaf namens HP een presentatie over de visie van HP op de textielmarkt, die nu rap wordt gedigitaliseerd. Grote modemerken gaan steeds meer ‘on-demand’ lokaal produceren, aldus Spies. Om afval te verminderen en vanwege kortere ‘time to market’. Maar men wil wél overal dezelfde output hebben. HP speelt daar op in met een cloudoplossing voor het opslaan en laden van profielen.
In Sign+ Magazine nummer 7, die eind oktober verschijnt, een uitgebreid interview met Floris Jan van den Heuvel over dye sublimatie in de signmarkt en de oplossingen die TTS biedt.