De eerste editie van het event Creative Trends 2011 was zeer geslaagd, volgens organisator GOC. Naast de mogelijkheid voor het volgen van workshops, werd tijdens dit event ook de nieuwe ‘Trends in de creatieve industrie 2011' gepresenteerd en vond de uitreiking van de CreAward plaats.
Het themahoofdstuk van Trends richt zich dit jaar op de gamebranche. Ook tijdens het event was dit een terugkerend thema. De dag begon met een plenaire sessie door dagvoorzitter Bart Hufen. In deze sessie richtte Hufen zich op de inzet van games in marketing waarbij diverse praktijkcases aan bod kwamen.
Workshops
Na de presentatie van Hufen stonden workshoprondes op het programma, waarbij men uit acht verschillende workshops kon kiezen. De onderwerpen liepen uiteen van 3D drukken tot de ontwikkeling van Tablet Apps en van videomapping tot marketing in het huidige tijdperk.
CreAwardsAan het eind van de middag werden de CreAwards uitgereikt. De titel ‘beste leerbedrijf 2011' ging naar Brabant10 en TriMM interactive media. De twee bedrijven eindigden ex aequo op de eerste plaats. De award voor ‘beste praktijkopleider' ging naar Nils Meijer van Webstijl. De dag werd afgesloten met een netwerkdiner.
Klik hier voor de nieuwe editie van ‘Trends in de creatieve industrie'.