Langs de snelweg A28, ter hoogte van industrieterrein Hessenpoort bij Zwolle, is een mobiele kunstskibaan van meer dan 40 meter lang en 8 meter hoog verrezen.
De mobiele skibaan is onderdeel van de snelwegreclamecampagne, een initiatief van winkelketen Scapino in samenwerking met Interbest, en is zondag 1 november officieel in gebruik genomen.
De campagne is bedoeld als opwarmer voor het aankomende wintersportseizoen en ter promotie van de nieuwe wintersportcollectie van Scapino.
Live
Twee weken lang zullen skiërs de filerijdende automobilisten vermaken met hun ski- en snowboard kunsten, deze zijn live te volgen. Er is plaats voor meer dan 600 skiliefhebbers die zich kunnen aanmelden op de website van Scapino.
Wintersportcollectie
Skiërs die een entreebewijs weten te bemachtigen, kunnen gratis gebruikmaken van de baan en skimateriaal. Met de actie zet Scapino de nieuwe wintersportcollectie van het eigen merk MountainPeak bij een groot publiek in de schijnwerpers.
Professionele skiërs verzorgen 14 dagen lang al skiënd diverse modeshows van de MountainPeak-kledinglijn 2010.
Q-music
Ruud de Wild van Q-music zag zijn kans schoon om Jeroen Kijk in de Vegte weer eens op pad te sturen en vroeg zijn luisteraars: Hoe moet Jeroen van deze baan af? Op ski's? Op een snowboard?
Uiteindelijk waren de luistervrienden coulant: Jeroen mag op een autoband van de helling. Zo gezegd, zo gedaan. Jeroen toog richting Zwolle en deed de skibaan! Kijk hier voor de beelden.