Haan Reclamewerk is trotse partner van de musical ‘De Tocht‘, een spektakel dat de magie van de Elfstedentocht tot leven brengt in het speciaal gebouwde Friso Theater in Leeuwarden.

De hal bevat een ijsvloer van 2.000 vierkante meter en met speciale technieken wordt de iconische schaatstocht voelbaar. Het team van Haan Reclamewerk uit Stiens produceerde en monteerde alle signing op en rondom het theater. Van de lichtreclame, vlaggenmasten, bouwhekdoeken, SquareSigns en parkeeraanduidingen tot het beplakken van de gevels en de aankleding van de entreepoort.
Uitdagingen
Ze kwamen daarbij verschillende uitdagingen tegen. Directeur Christiaan de Jong: “Er mochten geen wijzigingen worden aangebracht aan de constructie van het pand omdat deze in de toekomst weer voor andere doeleinden kan worden gebruikt.” Het pand is beplakt met 465 vierkante meter Roughmark fullcolour vinyl. De Jong: “In verband met een goede afwatering zijn de losse panelen in dakpanprofiel geplakt.” Aan de zijkant werd een strook aangebracht van 65 x 2,5 meter in de blauwe huisstijlkleur. Het team heeft ook op creatieve wijze lichtreclame geïnstalleerd zonder in het pand te boren.
Kruisje
De Jong: “Voor de montage van het op maat gemaakte aluminium kokerprofiel hebben we de montagegaten van de bestaande beplating gebruikt. Dit profiel is blauw gewrapt, waarop de uiteindelijke kokerconstructie is geplaatst voor de lichtreclame.” Dit alles werd in drie weken gerealiseerd. De Jong: “Gelukkig konden we de klus binnen de tijdslimiet volbrengen en hebben we daarmee het befaamde kruisje in de pocket.”