Signnieuws

‘Inspiring Creativity’ is de nieuwe slogan van Spandex. In die zin is het niet meer dan logisch dat Spandex Benelux de Sign+ Awards 2022 sponsort, stelt country manager Daniël van Hasselt. Daarnaast wil Spandex haar klanten ondersteunen in hun duurzame ambities. Het nieuwe label ‘EverGreen’ van ImagePerfect helpt daarbij.

Daniël van Hasselt, country manager Spandex: “Het is de missie van Spandex om klanten te helpen hun creatieve grenzen te verleggen.”

Het is de missie van Spandex om klanten te helpen hun creatieve grenzen te verleggen, stelt Daniël van Hasselt, country manager Nederland. “Dat doen we door hen te ondersteunen met prestatieproducten, specialistische kennis en expertise als het gaat om de applicatie in de praktijk. Maar ook door hen te inspireren en te motiveren. Signmakers mogen best trotser zijn op hetgeen ze bedenken en maken. Wij willen vaker laten zien wat ze met onze producten en die van derden kunnen doen. Sponsoring van de Sign+ Award 2022 past daar perfect bij. Als toonaangevende leverancier in de signmarkt onderstrepen we hiermee tevens ons commitment om de branche als geheel verder vooruit te helpen.”

Nieuwe huisstijl

Recent lanceerde de totaalleverancier voor de signbranche een nieuwe merkidentiteit, inclusief logo, pay-off en huisstijl. Vorig jaar kreeg de Spandex-organisatie in de persoon van Andrew Coulsen een nieuwe CEO. Het eerste wat hij deed was de hele organisatie tegen het licht houden, legt Van Hasselt uit: “Spandex heeft de afgelopen tien jaar nogal wat bedrijven met aanvullend portfolio overgenomen die, tot nu toe, veelal onder eigen naam bleven opereren. Vanaf 1 mei profileren we al deze activiteiten wereldwijd onder één naam: Spandex. Daar hoort ook een nieuwe merkidentiteit bij. Ons nieuwe logo en de slogan ‘Inspiring Creativity’ onderstrepen onze missie. Of het nu gaat om ons productportfolio – wij hebben een uniek merkaanbod – de logistiek of kennis, wij willen van meerwaarde zijn voor onze klanten en hen helpen nieuwe markten te betreden.”

EverGreen

Dit ‘rimpeleffect’ in de visuele communicatiesector dat Spandex wil veroorzaken door klanten te helpen nieuwe commerciële kansen te ontsluiten, wordt gesymboliseerd in het nieuwe logo. De gedeeltelijk open concentrische cirkels verwijzen ook naar de rollen zelfklevend vinyl die de kern vormen van het Spandex-portfolio. Tevens maken ze de ambities van Spandex duidelijk als het gaat om het streven naar een meer circulaire economie.

Van Hasselt: “Op Fespa Global Print Expo in Berlijn lanceerde Spandex het nieuwe label ‘EverGreen’ van ImagePerfect. Dit omvat niet alleen pvc-vrije media, maar is een range producten die tot stand is gekomen door van a tot z met een duurzaamheidsbril naar de totale keten te kijken. Een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk, met dezelfde technische prestaties, is het uitgangspunt.”

Holistische benadering

Deze holistische benadering van duurzaamheid door Spandex betekent dat alle EverGreen-producten in Europa worden geproduceerd en dat alle componenten van het product – zoals de oppervlaktefilm, lijm en schutvel evenals de presentatie en de verpakking van de rollen – langs een milieumeetlat worden gelegd. “Bijvoorbeeld gebruik van zoveel mogelijk recyclebare materialen en ongebleekt karton.”

www.spandex.com

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.