Signnieuws

Marketingbureau Reputatiefabriek heeft een onderzoek gedaan naar de geloofwaardigheid van influencers op het internet. Van de 1018 respondenten gaf 86 procent aan de ‘beïnvloeders’ niet te vertrouwen.

Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten in hun feed, stelt de Reputatiefabriek. Daarnaast worden ze steeds meer bewust van het feit dat influencers worden betaald om producten van merken te promoten. Dat tast de geloofwaardigheid en de authenticiteit van de influencer aan.

Oneerlijk

Dat slechts 14 procent van het online publiek de influencers vertrouwt, komt door oneerlijke captions (72%), het promoten van een onrealistische levensstijl of het afbeelden van te bewerkte foto’s (69%) en het ontdekken van fake-volgers (68%). 

De Reputatiefabriek heeft afgelopen week de resultaten van dit onderzoek gepubliceerd.​

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.