SNS Bank introduceert een nieuwe winkelformule, waarbij gebruik wordt gemaakt van interactieve kiosken. De komende tijd worden 150 traditionele bankkantoren vervangen door een landelijk netwerk van 300 moderne, toegankelijke SNS winkels.
De SNS winkel is ontworpen vanuit de retailgedachte. De klant kan er zelf zijn bankzaken doen, maar kan zich ook globaal oriënteren op het productaanbod. In iedere winkel staan vijf interactieve kiosken, waarmee een klant informatie kan inwinnen, door vraag en antwoord tussen klant en scherm. De achterliggende applicatie is gebouwd door SNS Bank en QYN, Narrowcasting van KPN.
Samenwerking
SNS Bank heeft uit 5 partijen QYN, Narrowcasting van KPN, gekozen als partner voor het ontwikkelen, leveren, installeren en beheren van deze 'kiosking' oplossing. De eerste winkels zijn inmiddels ingericht in Haarlem, Amsterdam en Den Haag.
QYN is gevestigd in Rosmalen en levert narrowcasting-diensten (exploitatie, content en beheer) aan uiteenlopende bedrijven. Het bedrijf ontstond vier jaar geleden, toen KPN drie toonaangevende partijen in de narrowcastingmarkt samenvoegde en er een meerderheidsbelang in nam.