Elektronikawinkelketen It's start met marketingspecialist Boost een pilotproject met een nieuwe, interactieve bron van informatie op de winkelvloer. Een aantal winkels wordt voorzien van een meubel met een groot touchscreen dat op basis van eenvoudig te beantwoorden klantvragen suggesties doet.
De laatste jaren is consumentengedrag in de elektronicabranche sterk veranderd. Consumenten maken veelvuldig gebruik van internet als informatiebron en hebben daardoor een andere manier gevonden om door het aanbod van apparaten te navigeren. It's heeft zich verdiept in de nieuwe manier waarop klanten zich oriënteren en heeft daarvoor diverse nieuwe tools ontwikkeld.
Optimaal
Middels een meubel met touchscreen, de Interactive Shopping Assistant (ISA), kunnen consumenten zich de komende weken oriënteren op hun aankoop zoals ze dat thuis achter hun PC ook doen: door informatie te zoeken en verschillende modellen te vergelijken.
Tijdens de pilot zullen Boost en It's op basis van consumentengedrag onderzoeken wat de optimale manier is om de ISA te gebruiken als informatiebron op de winkelvoer. Daarnaast zullen de partijen adverteerders benaderen voor promotie-acties en reclamecampagnes op de winkelvloer door middel van banners.
De pilot loopt tot medio november in de filialen in Dordrecht, Eindhoven, Rijswijk, Sliedrecht en Waalwijk.