Signnieuws

Roland DG toont op EuroShop geavanceerde oplossingen voor het in-store en online personaliseren van producten. Volgens de printerfabrikant zullen ze een grote impact hebben op de wereldwijde retailervaring.

Roland DG is aanwezig op EuroShop, de mondiale vakbeurs voor retail die van 16 -20 februari 2020 in Düsseldorf (Duitsland) plaatsvindt. Duizenden professionals uit de retailsector, variërend van vertegenwoordigers van toonaangevende wereldmerken tot ambitieuze zelfstandigen, bezoeken deze vakbeurs.

Intuïtieve, klantgerichte oplossingen van Roland DG voor het personaliseren van producten.

Het personaliseren van producten blijft een belangrijke trend voor retailers omdat consumenten bereid zijn meer te betalen voor producten die gepersonaliseerd en uniek zijn. Roland DG biedt retailers verschillende klantgerichte oplossingen voor het personaliseren van producten. Ze kunnen de technologie snel en gemakkelijk in hun winkel en online platform integreren en zo een unieke en interactieve winkelervaring bieden.

‘One-stop’ pakket

Door een ‘one-stop’ pakket van hardware, software, inkt, consultancy en service aan te bieden, kunnen de oplossingen van Roland volledig aan het merk, productassortiment en marktsegment van elke retailer worden aangepast. Een ongelooflijk breed scala aan artikelen kan worden gepersonaliseerd, waaronder kleding, accessoires, draagtassen, sieraden, posters, stickers, smartphonehoesjes, briefpapier, geschenken, elektronica en nog veel meer. Hierdoor zijn de oplossingen van Roland DG ideaal voor de promotie van merken, winkels of e-tailers, aldus de Japanse printerfabrikant.

Intuïtieve bediening en eenvoudige integratie in de winkel en in online omgevingen.

Cotodesign-software

Op EuroShop  zal het Roland DG-team laten zien hoe de consument dankzij de intuïtieve cotodesign-software zelf aan de knoppen zit om producten naar wens te personaliseren. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een eenvoudig te bedienen interface op een tablet in de winkel. De software laat het zelfs doet dat daarvoor eigen foto’s en afbeeldingen worden geüpload vanaf een mobiel apparaat, om deze ter plekke direct op het gewenste artikel te printen.

cotodesign biedt een geautomatiseerd printproces op een reeks compacte Roland-apparaten, met een korte leercurve voor de operators en een perfect printresultaat.

Als onderdeel van een omni-channel personalisatie-workflow, zal Roland DG ook een oplossing voorstellen waarmee retailers hun activiteiten op de online kanalen kunnen versterken. Deze oplossing voorziet in een reeks leveringsmodellen zodat ze nauw aansluit bij de verschillende commerciële wensen en doelstellingen.

Presentatie op Retail Marketing-podium

Tijdens EuroShop zal Tat Tran, Business Development Manager voor Roland DG Central Europe, een presentatie geven op het Retail Marketing-podium in de ‘Shop! POPAI Village’ op maandag 17 februari om 14.30 uur. Tat houdt een informatieve en inspirerende lezing in het kader van ‘de belevenis van in-store productpersonalisatie uitbreiden naar een multi-channel omgeving’.

Roland DG treft u aan tijdens EuroShop in hal 3, stand E58.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.